lisabet med gutt og jinte © Skrevet 15. januar 2009 #1 Skrevet 15. januar 2009 Tulla har problemer med konsistensen på avføringa samt at hun har lagt vel mye på seg. Og hun har vært vanskelig å mate siden hun har et veldig sugebehov men samtidig litt vrang ved puppen. Vrir seg unna og spenner seg. Helsesøster har nå foreslått å være streng og bare gi mat med 2,5-3 timers mellomrom, max 15 minutter ved hvert bryst. Skriker hun ellers eller gaper etter pupp, må jeg finne på andre ting, som byssing o.l Har prøvd dette et døgns tid nå og det ser ut til å funke. Hun har vært mer medgjørlig. Så da ser det ut til at jeg fullstendig har forvekslet sugebehovet hennes med sult...Alt hun ville var jo bare å få mindre mat:) Og jeg var på nippet til å gi opp amminga. Ikke lett dette her!
Gjest Skrevet 15. januar 2009 #2 Skrevet 15. januar 2009 Hvordan er konsistensen på avføringen?? Betyr det at det er et tegn på for mye mat?? (Greit å vite..)
lisabet med gutt og jinte © Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 15. januar 2009 Har hele tida etter bek-perioden vært vanntynn og brun-gul... opptil 12 bleier i døgnet...
Gjest Skrevet 15. januar 2009 #4 Skrevet 15. januar 2009 Oi, kan det være det som er problemet vårt kanskje? Hun er bare snart 4 uker - så har ikke fått veid henne, men HS påpekte ved hjemmebesøk at hun så ut til å ha lagt på seg mer enn hva som er vanlig. Snuppa her har ett enormt sugebehov tror jeg (men nekter å ta smokken). Jeg har alltid tolket gaping/søking som sult, noe som gjør at jeg legger henne til puppen ca hver time, noen ganger med kortere tid mellom. (Bortsett fra ett par lange soveøkter i døgnet) Hun spiser seg relativt fort ferdig, men ligger leeenge og bare kose-sutter. Hun har også mellom 10-15 bæsjbleier for dag, og det er tynt og rennende med brun-gul farge... Kanskje jeg skal ta en snakk med HS. Hvor gammel er jenta di?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 15. januar 2009 #5 Skrevet 15. januar 2009 Hmmm...Jenta vår hadde også maaange bæsjebleier per dag da jeg ammet henne, hun bæsja etter hver mating, dag som natt...Den var sånn sennepsgul og flytende i konsistensen, men trodde d var normalt for babybæsj jeg...? Hun var også umulius ved puppen, særlig de siste par ukene, noe som medførte ammestopp for min del.. Hvertfall, snuppa mi la IKKE for mye på seg, veide henne hver uke i starten, hun hadde heller en litt for liten vektoppgang (ligger på den nederste kurven, men følger den fint). Så ser ikke helt sammenhengen der jeg hvertfall..=)
lisabet med gutt og jinte © Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 15. januar 2009 HappyFreak; du kan sikkert bare ta en tur og veie uten timeavtale hos hs. Det er vanlig her. Jenta mi er snart 3 uker gammel. Hun nekter også å ta smokk, men suger villig på fingrene mine... Til lykkelig; hs har sett dette i sammenheng med det hun kaller god vektoppgang. Tulla har lagt på seg nesten 1 kg siden hun kom til:) Tenker at siden babyen din ikke har lagt på seg så mye, får hun heller ikke for mye mat.
AO3 Skrevet 15. januar 2009 #7 Skrevet 15. januar 2009 Jeg vet ikke hvor gammel barnet ditt er, men jeg tenkte bare jeg ville si at da gutten min var bitteliten (i alle fall opp til seks ukers alder) bæsjet han så og si hele tiden. Vi måtte skifte bleie konstant, følte vi. Minst 10-12 ganger i døgnet, og da lå han endel med bæsj i bleien, også. Det var veldig frustrerende! Gradvis gikk frekvensen nedover, og nå er det stort sett 1-3 ganger i døgnet (3 måneder gammel). Den har nødvendigvis ganske tynn konsistens, siden han bare spiser mm... Jeg har nok også til tider forvekslet andre behov med sult - de ER ikke sultne hver gang de skriker! - men har blitt flinkere til å skille mellom de ulike skrikene nå. Pass bare på om kvelden, da kan det godt hende at hun trenger å spise ofter enn med 2,5-3 timers mellomrom. Kanskje ikke et veldig nyttig innlegg for deg, når jeg leser gjennom det, men lykke til! Håper rådene fra helsesøster virker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå