Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #1 Skrevet 15. januar 2009 Jeg har ei lita tulle på litt over 2 mnd. Ammingen gikk så utrolig greit og flott, helt fram til 2.januar. Da var det så å si stopp! Stakkar jenta mi sugde og sugde, men ingen melk å få. Et par dråper i en pupp og intet i den andre. Jeg aner ikke hvor det gikk galt, hva GJØR jeg galt? Alle maser på at jeg må bare amme amme amme, ellers kommer barnet mitt til å lide! Jeg er førstegangs, og innrømmer at jeg er uerfaren, men dette gikk jo så bra! Nå har jeg ingenting i det hele tatt... Jeg føler meg som verdens dårligste mor! Noen som har opplevd dette eller vet noe jeg kan gjøre? Jeg har forsøkt ammete, men dette hjalp lite. Jeg har ikke stresset eller hatt noe å slite med. Litt lite søvn, men det er alt. Takker så mye for at dere orket å lese!
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #2 Skrevet 15. januar 2009 Jeg tviler på at du gjør noe galt. Kanskje tar det nå lang tid før utdrivingsrefleksen "starter". Kanskje er hun syk, sår i halsen el? Det er ikke sikkert du har lite melk. Og du drikker sikkert nok selv? Men du bør være sikker på at hun får så lite som du tror. Dra gjerne til helsestasjonen og vei henne før amming. Hun kan såklart være vanlig påkledd. Amm henne der, finn deg en rolig krok, få låne et kontor el? Legg evt. et helseteppe el over henne - for å skjerme henne mot alt som skjer der. Prøv å slappe av. Og forhåpentligvis ammer babyen. Vei henne så etterpå, i samme klær og bleie. Snakk med helsesøster også, forhåpentligvis kan dere snakke nå idag, mellom avtaler? Lykke til iallefall! Jeg føler med deg, har selv hatt masse ammetrøbbel. Fortell gjerne hvordan det går.
**Lillemy** Skrevet 16. januar 2009 #3 Skrevet 16. januar 2009 Håper ammeproblemene dine løser seg ) Og hvis ikke, så husk på: Du er IKKE en dårlig mor selv om du ikke får til ammingen! Om du har lite melk, og ikke klarer å øke produksjonen, så er det IKKE din feil! Det er produsert morsmelkerstatning i Norge i over 50 år... Jeg tror nok de vet hva de gjør. Det er mange barn som vokser opp på morsmelkerstatning, og de klarer seg helt fint! (Jeg tror nok jeg er ganske normal, og mine søsken, og min søsters barn... Min sønn ser også ut til å både vokse og trives..) Ikke hør på alle bedreviterene som ikke sjønner hvordan du har det. Gjør det som er best for DEG! Ønsker deg masse lykke til!!!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #4 Skrevet 21. januar 2009 Hei du:-) Jeg skjønner akkurat hvordan du har det, jeg føler det helt likt:-( Jeg ammer og ammer og ammer og pumper og pumper og pumper, men nå er det nok. Jeg har rett og slett ikke energi til det mer, er helt utslitt! Og hva godt gjør det, sier min mor? Ikke har jeg det bra, ikke har babyen det bra og alt blir bare tull. Så nå når min sønn er 4,5 mnd, har jeg innsett at dette går ikke mer. Alt styr og mas, sliten mor, sulten gutt, ingen er blid og fornøyd, er overhodet ikke verdt det!! Så fra nå av, kommer jeg til å gi mme også! Jeg har slitt så ufattelig mye med det her, og føler meg som verdens verste mamma, som ikke engang får gitt næring til barnet sitt..... Men vi MÅ skyve de tankene unna, gi barna våre mat på flaske, da blir de så mette og fornøyde. Og når de er glade, er vi glade, ikke sant??:-))) Stor posetiv lykketil klem:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå