Gå til innhold

Sykemelding etter MA

Musemor med tre søte små

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man får som regel automatisk sykemelding for tre dager på sykehuset. Da jeg hadde MA skulle jeg ta cytotec og fikk tre dager sykemelding. Da dette ikke funka ble jeg lagt inn uka etterpå for utskrapning og fikk 3 nye dager inkl dagen for operasjon. Hvis en trenger lenger sykemelding må man gå til sin egen legen.

jeg ble sykemeldt i tre dager.

så fikk jeg en uke til

og en uke til.

tilbake i jobb noen uker, men det blei for tøft.

så jeg fikk halvannen måned nå, tilsammen etterpå.

sterke sorgreaksjoner, angstanfall samt fysiske ettervirkninger som hukommelsestap ol.

føltes veldig rart, for på den ene siden fungerer man godt, på den andre siden fungerer en så utrolig dårlig. jeg tar som regel sorgreaksjonene litt på etterskudd, sånn omtrent når alle andre forventer at man er ferdig..

skal sies at jeg i løpet av min sykemelding satt ved min bestemors dødsleie, ordnet med begravelse, og at arbeidsplassen min har dårlig arbeidsmiljø som jeg som verneombud måtte ta tak i. alt bidro til at jeg knakk. overraskende for meg som i utgangspunktet har en veldig sterk psyke,

det er synd at en får så kort sykemelding. for veldig mange rapporterer om senskader ved å komme for raskt tilbake i arbeidslivet.mens andre syns det er godt å komme igang.

det er kun du som kan føle på hva som er riktig for deg.

BARE du.

Annonse

Jeg fikk fra sykehuset kun en dag sykmelding etter utskrapning. Dette var på Ullevål i november. Det var for lite for meg, så jeg fikk tre dager til fra fastlegen min. Da følte jeg at tankene bare gikk i ring og at jeg måtte komme meg ut igjen! Men hadde jeg følt annerledes ville jeg ikke nølt med å be om mer sykmelding.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...