Gå til innhold

flaut spørsmål... ang skabb og graviditet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har de siste tre til fire ukene klødd en del på hendene og føttene. har vært hos legen flere ganger, men det er vanskelig å diagnosere.jeg klør stort sett ingen andre steder(men har sensitiv og ganske tørr hud generellt) og har heller ingen synlige utslett, men blir veldig rødflammet der det klør. det klør mest om morgenen, ingenting i løp av dagen og av og til på kvelden. legen min nevnte skabb da jeg var der, og jeg har vært innom tanken selv.

hadde jo ikke vært noe problem å bare kjørt en skabb kur på hele familien selv om det er mye styr og arbeid, men nå har det seg slik at jeg er blitt gravid. vet at det finnes spesielle kremer for gravide som har skabb, men jeg har mistet flere ganger fra før, og har lite lyst til å utsette denne spiren for noe mer en det som er strengt tatt nødvendig, og disse kremene er jo en slags gift som dreper skabben. har derfor fått henvisning til hudlege (privat, og den eneste her i området) fordi jeg vil gjerne ha bekreftet 100% sikkert at det faktisk er dette jeg har før jeg behandler for dette, når ikke symptomene stemmer helt heller.

problemet er at de ikke hadde ledig time før 9 februar. synes det er litt lenge å vente.så jeg lurer på, er det på noen måte farlig for spiren om jeg går rundt med skabb i en mnd til, om det skulle være det? eller bør jeg bare behandle med en gang?

Fortsetter under...

Skrevet

hva med å spørre legen din så er du helt sikker?

men skabb er jo uansett utenpå kroppen... så slik sett tror jeg ikke det skal ha noe å si...

Skrevet

lege kontoret har stengt fram til mandag, så tenkte å høre da. ville bare høre om noen her har vært borti dette under graviditet? er vel uansett bedre å vente til etter 12 uker med behandlaing i tilfelle, for da er jo alt ferdig utviklet.. så lenge det er ufarlig å gå med dette fram til da vel og merke.ville bare vært typisk min uflaks å få fått noe slikt nå...

Skrevet

Jeg fikk skabb på ett eller annet vis her i høst. Hadde det bare på hender og underarmer.Tydelig rødt utslett/ nupper. Men legen fastslo aldri direkte skabb. Min svigerinne fikk det på samme måte, samme tid som meg. Gudene vet hvor vi pådro oss noe slikt.....

Utrolig plagsom kløe.

Hadde, som deg, mange spørsmål, før jeg dro til legen. Graviditeten, sønnen på 15 mnd, mannen osv. Hvem skulle behandles med hva....

Men legen min var veldig rolig på det hele. Vi skulle alle smøre oss fra halsen og ned med legemiddelet NIX som er reseptfritt på apotek. Gjorde ikke noe om jeg var gravid. Står i pakningsvedlegget at man skal avtale med lege i tilfelle graviditet. Jeg var ca 3-4 mnd på vei på dette tidspunktet. Fikk ikke noe inntrykk av at lengden på svangerskapet hadde noe å si.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...