vårspirene Skrevet 14. januar 2009 #1 Skrevet 14. januar 2009 Andre som har 9 mnd gammel baby som ikke kommer seg fremover på gulvet ennå? Hun klarer å ake seg litt bakover og rundt i ring, men det er alt. Viser ikke tegn til å sette knærne under seg eller ligge på strake armer. Tvillingbroren krabber snart, så det er litt forskjell på dem... Er det grunn til bekymring tror dere?
lille sprelle Skrevet 15. januar 2009 #2 Skrevet 15. januar 2009 ingen grunn til bekymring er det en tvilling, så var de kanskje til og med litt premature? da må du jo legge til den tiden også! dersom hun ikke kan det - øve på å rulle! (hjelp ved hofta + objekter å strekke seg etter) - gjerne på litt mykere underlag enn matta - vi brukte en seng og det var første sted hun både rullet og krabbet
gutt i mai. Skrevet 15. januar 2009 #3 Skrevet 15. januar 2009 har en gutt som snart blir 9 mnd,og her er det akkurat som du beskriver,det kommer nok snart tenker jeg.her har han vært sent ute med det meste hele veien,dem tar det nok i sitt ege tempo:)men merker han er mye sutrerte på gulvet nå,vil gjerne fremover,men får det ike til.
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 15. januar 2009 #4 Skrevet 15. januar 2009 Tror nok ikke du trenger å bekymre deg. Tulla vår på 11 mndr krabber som bare det rundt her nå, og har gjorde det første gang omtrent på dagen hun ble 11 mndr. Da hun var 9 mndr kom hun seg ikke fremover enda, men akte seg bakover og rundt som du beskriver. Hun klarte da også nettopp å stå å vugge på alle fire, så vi trodde at krabbingen var rett rundt hjørnet, men den gang ei...(hun var riktignok syk rett før jul, og da stopper jo alt opp...). I jula begynte hun å åle seg fremover, og da var det ikke lenge før hun begynte å krabbe.
Mammatil4jenter Skrevet 15. januar 2009 #5 Skrevet 15. januar 2009 Her er vesla snart 10 mnd. og åler seg bare bakover og i sirkel. Når hun sitter går hun fremover og står på alle 4, men legger seg ned med en gang. Jeg har ikke bekymret meg noe. Det kommer.. Er jo ikke alle som begynner å krabbe, noen begynner å gå først. Jeg syns det ikke gjør så mye at hun ikke er overalt i huset enda jeg, det kommer snart dager da øynene må være med hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå