Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er min første baby, og er litt usikker på mat, hvor mye og hva jeg skal gi...

Hun får nå grøt til lunsj, med fruktmos, og grøt til kvelds, også med frukt i... Hun får vann til måltidene...

Nå skal jeg til utlandet for en måned, og snuppa mi er da ca litt over 8 mnd når vi er tilbake i norge..

Bør jeg introdusere nye måltider i denne tiden?

Bør hun begynne å få brød? Er så redd for at hun skal sette brød fast i halsen.. Hun er glad i grøt, men ser det er andre med baby på samme alder som har begynt med brød..

Hvilket brød velger dere isåfall til babyene deres? I forhold til grovhet og lite salt..?

Hva med middag? Begynte med middag men sluttet igjen siden hun ikke var særlig interessert og jeg begynte med litt mange måltider litt fort. Fullammet til hun var 6 mnd..

Hadde vært fint å slippe middagsmåltider så lenge hun ikke viser at hun er sulten mens vi er i utlandet. Er så redd for at hun skal bli dårlig av fremmed mat.. Ble veldig dårlig en gang jeg var der nede selv..

Noen med erfaring eller gode råd, taes de imot med takk :)

Forresten hvis det har noen betydning, snuppa er god og rund, veier litt over 10 kg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi begynte med brød når tulla var litt over 6mnd. er ikke mange bitene ho får, men det er en start. Vi har jo ikke dårlig tid med de små ;) Spiser det samme brødet som vi gjør, har ikke tenkt på grovhet eller salt i det hele tatt.

Tulla er litt over 7 mnd her og får litt brød til frokost, grøt til lunsj og middags glass til middag (vil ikke spise maten jeg lager :() melk til kvelds.

du kan sikkert vente med middag. Ser du har to grøt måltider. Og hvis tulla er fornøyd så er det sikkert ikke farlig og vente. Jeg har ikke tenkt og begynne med noe mer fast føde ennå, ikke så lenge tulla er fornøyd.

Skrevet

Jeg ville heller ikke begynt med noe mer fast føde så lenge jenta di er fornøyd. Min jenta får også to måltider og morsmelk resten, hun er litt over 7 mnd.

Skrevet

Takk for svar! Da venter jeg litt :)

Skrevet

Jeg har gitt han skalken som han gnager litt på, men pass på at det ikke er frø brød - med disse store frøene i.

Ellers så får min 7 mnd gammel baby- grøt 11-12 tiden middag ca kl 16 og grøt ca 18-19 også morsmelk ved hvert måltid og på natten

Det høres ut som din baby er fornøyd med det han/hun får så da kan du nok vente med noe nytt før dere kommer hjem så lenge ungen er fornøyd å glad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...