Gå til innhold

TFK joggster twist vs. OTH urban jungle single

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Er det noen som har erfaring med disse to vognene?

Er veldig i tvil om hvilken jeg skal velge. I butikken virket TFK veldig stor og jeg likte OTH, men så er det dette med å legge den sammen og å få den i bilen... Bor i Oslo og ønsker også å kunne ta den på kollektivtransport.

Snuser også på Teutonia spirit s, men den er visst litt liten. Og så er jeg usikker på hvordan den ville oppført seg på skogsvei..

Noen som kan hjelpe en forvirret stakkar? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Vi står mellom disse to vognene vi også. Inntil nylig så hadde vi egentlig bestemt oss for OTH. På mandag så tok vi oss en tur innom alle barnebutikkene i nærheten for å undersøke, og nå går vi for TFK! Det er fordeler og ulemper på begge vognene, men vi fant ut at OTH mangler noen finesser som vi syns er viktig. Blant annet at du ikke kan ta opp fotbretten på sportsdelen, og da får ikke barnet noe støtte under bena når de ligger.

TFK er større, men den veier bare en kilo mer og blir faktisk mindre når du pakker den sammen.

Det avgjørende for oss var dypbagen. For OTH sin er kort og grunn.

Fikk god hjelp på barnashus på ccvest og storsenteret, så du burde ta deg en tur og snakke med dem. For de vet hva som passer dit behov.

Skrevet

Samt så har TFK håndbrems, det er noe jeg ikke kan skjønne at ikke alle vogner har. Utrolig nyttig på vinterføre spesielt.

Skrevet

Vi tenker mest på TFK Joggster pga av den fine, store dypbagen, og god kalesje på den også. I tillegg var den også veldig lett.

Skrevet

Her kommer min mening :-)

Har ikke hatt TFK men Teutonia S3 og OTH. I tilegg til 11 andre vogner fordelt på 7 år og tre barn :-)

Ville utvilsomt valgt OTH, det er den beste vognen jeg noen gang har hatt! Fungerer opptimalt overalt! Som nevnt over har den ikke støtte under bena til å "sette opp" Mitt barn lå i bag først, og så brukte jeg voksipose med bæreplaten i. Og om barnet sover med bena litt ned... hva så? Vi har hatt med vognen til syden, på fjellet og shopping og den er utrolig god å trille. Denne ville jeg beholdt om vi skulle hatt flere barn. S3 er vond å trille når det er ulent terreng. Og det samler seg snø mellom forhjul og skjerm!! Punkteringsfrie dekk som det så fint heter, er egentlig plastdekk som lager mye lyd og egner seg på asfalt og shopping sentre.

Skrevet

Hei igjen,

Vi var også på CCvest :). veldig hyggelige og hjelpsomme. Er enig i at finessene på TFK er best, men er den ikke litt stor? Jeg håper å kunne ta den på kollektivtransport også.. Jeg er 170 høy, men følte meg litt liten bak den. Kanskje bare pga den store skjermen..

Tusen takk for tilbakemeldinger!

Skrevet

Vår TFK har gått i daglig skytteltrafikk på T-banen i Oslo i rushtiden ... Den tar ikke større plass enn en OTH, men er enig i at den SER mer stor og klumpete ut. Og den er mindre sammenlagt enn OTH, som blir veldig lang.

Men OTH ser penere ut. Det satt langt inne å kjøpe TFK, for jeg synes ikke den er spesielt pen å se på, men har ikke angret et sekund.

Skrevet

Det valget sto jeg også ovenfor og hadde egentlig bestemt meg for OTH, men fant ut at det er bedre komfort til ungen i TFK, særlig når de blir større. Nå har 2-åringen min god plass selv med stor lammeskinnspose og sover kjempe godt. Hadde blitt mye trangere i OTH.

Skrevet

Hei ,

Takk! Akkurat sånt jeg lurer på.

Og jeg tror nok det blir TFK, men sitter litt langt inne pga utseende.

Men kanskje den nye vil se litt nettere ut..

Leste dette på en annen tråd: Ny utgave av joggster twist.

Joggster X sportsdelen kommer til å være litt lavere og med rundere kalesj. Det vil også være mulighet til å bytte hjul til to foran for bedre stabilitet (to som sitter sammen). Bagdelen er en helt ny løsning hvor bagdelen kan gjøres om til en mellomting mellom stortsdel og bagdel slik at babyen sitter mot deg i vognen. Denne er beregnet på det mellomstadiet som mangler nå før man må sette ungen vendt fra deg i stortsdelen.

Prisen vil selvfølgelig være litt høyere siden dette er en ny modell. Den skal komme for salg i slutten av mars.

Fant akkurat denne linken:

http://www.joggerboerse.de/faq/index.php?action=news&newsid=5&newslang=d

Men om jeg kan vente til slutten av mars er usikkert (har termin 7. april).

Takk for alle tilbakemeldinger. Virker som TFK vinner hos nesten alle :)

Skrevet

Hvis det funker med den nye mellomløsningen slik at de kan sitte bakovervendt en god stund er TFK den ultimate vogna og kommer til å selge stort fremover tror jeg.

Skrevet

TFK er ikke akkurat pen nei, og ser stor og "teltaktig" ut, jeg har oth og er kjempefornøyd, mye nettere og penere og d er veldig god sitte/liggestilling for barnet!

Skrevet

Vi står også mellom disse to vognene. Kan dere som har OTH svare meg på følgende: er det veldig upraktisk at fotbrettet ikke kan justeres og hvor stor forskjell er det egentlig på disse to bagene. Hvor lenge ligger babyen deres i bagen til OTH versus bagen til TFK?

Skrevet

Jeg syns ikke d er så upraktisk.. d er veldig god stilling selv om bena ikke kan heves. Jeg brukte bagen til datteren min var nesten 10mnd, da var hun akkurat like langsom bagen, men d var ikke no problem. tror mange bytter før de egentlig må! Jeg festet seler på så hun kunne sitte når hun var stor nok til d, og hadde dyne el lign bak ryggen. Fungerte helt fint! Vet ikke hvor lenge de bruker tfk, men vet at den er lenger enn oth...

Skrevet

Det virker som en del er veldig kjappe med å bytte ut bagene både på tfk og oth. Har hørt ei her inne som ville bytte bort bag på tfk da barnet var fire mnd, men det er sikkert forskjell på hvor store barna er. Barnet mitt brukte oth bag til det var nesten ni mnd, men har inntrykk av at en de fleste bytter ut bagen når barnet er ca 6 mnd. Har hørt med venninner som har tfk og de har brukt bagen til barnet var mellom 8 og 9 mnd.

Tfk er ikke pen i sportsdelen, oth har ikke håndbrems og virker som lett tipper. Det er fordeler og ulemper med alle vogner - ingen er helt perfekte for en hel vognperiode for et barn.

Skulle ønske jeg hadde hatt råd og en mann som sa ja til bugaboo camelon - den kunne jeg tenkt meg å bruke på baby mellom 8 mnd og 2 år. Ellers oth.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...