Trønderbærta Skrevet 14. januar 2009 #1 Skrevet 14. januar 2009 Når du kjører på en vei, har vikeplikt for de som kommer fra høyre, og det kommer en bil ryggende på den veien og inn i krysset, hvem har da vikeplikt, den som rygger eller den som har høyreregelen??
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 14. januar 2009 #2 Skrevet 14. januar 2009 Har ikke den som rygger alltid vikeplikt?
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. januar 2009 #3 Skrevet 14. januar 2009 Eneste unntaket som er når det gjelder rygging og vikeplikt, er at man har vikeplikt fra de som rygger ut fra din høyre side på en parkeringsplass. Om vedkommende rygger ut i en forkjørsvei, så må han faktisk belage seg på å se seg for
3 nydelige jenter <3 Skrevet 14. januar 2009 #4 Skrevet 14. januar 2009 Palmesus - har jeg altså vikeplikt når jeg kjører på en parkeringsplass og noen rygger ut fra plassen sin på min høyre side??? Dette var nytt for meg
Dotten Skrevet 14. januar 2009 #5 Skrevet 14. januar 2009 Alle som rygger har vikeplikt. Spesielt på en parkeringsplass. I ditt "tilfellet" trønder-med_to_små er jeg heller usikker. Vedkommende kommer fra en forkjørsvei, men rygger. Vil tippe delt skyld! Men palmesus tar feil.....!
overkill Skrevet 14. januar 2009 #6 Skrevet 14. januar 2009 Den som rygger har alltid vikeplikt såvidt eg veit
Dotten Skrevet 14. januar 2009 #7 Skrevet 14. januar 2009 ...... eneste vikeplikten man har på en parkeringsplass er for kjøretøy som kommer kjørende fra din høyre side, men med fronten først Rygger vedkommende har h*n vikeplikt
mamarama og lille banan Skrevet 14. januar 2009 #8 Skrevet 14. januar 2009 de som rygger har alltid vikeplikt. når det gjelder to som rygger og møtes, må en vise skjønn. (for eks. den som ar rygget seg lengst ut er den som får kjøre først.) det er ikke noe som heter at en har vikeplikt fra høyre når en rygger.
Jerrys jente Skrevet 14. januar 2009 #9 Skrevet 14. januar 2009 Den som rygger har ALLTID vikeplikt uansett.
Gjest Skrevet 14. januar 2009 #10 Skrevet 14. januar 2009 Har også hørt at den som rygger har alltid vikeplikt. Både i trafikken og på p-plasser.
Gullemor Skrevet 14. januar 2009 #11 Skrevet 14. januar 2009 Dersom en bil kommer ryggende ut i veien du kjører på og du har vikeplikt fra høyre, har den ryggende bilen UANSETT vikeplikt, av to grunner: 1. Den som rygger har ALLTID vikeplikt. 2. Hvis han kommer ryggende sånn som HI forklarer, vil jo DU nå komme fra HANS høyre side, altså har han uansett vikeplikt! ;o) Så det så!
Gjest snoopidoopi Skrevet 14. januar 2009 #12 Skrevet 14. januar 2009 Hvor i all verden har du det i fra???
Gjest snoopidoopi Skrevet 14. januar 2009 #13 Skrevet 14. januar 2009 For det første lærer man vel ikke akkurat på kjøreskolen at man skal rygge ut i et kryss! For det andre har man selvfølgelig ikke vikeplikt for en som finner på noe slikt. Rygger man, har man ALLTID vikeplikt - så enkelt er det. Opplevde forresten akkurat det du beskriver for ikke så mange ukene siden. Der kom det jammen en bil ryggende i fra høyre og på god vei ut i veien der jeg kom. Jeg måtte tute og sakke farten og greier... og tror du ikke den ryggende bilen bare vrenger seg rundt og 'forlanger' å kjøre ut foran meg da. Neimen om han fikk. Jeg kjørte selvsagt videre. Får da være grenser...
line_n & sara Skrevet 15. januar 2009 #14 Skrevet 15. januar 2009 dette viser bare hvor mange hjemmelagdre trafikkregler som finnes! skummelt! skulle vært oppfriskningskurs på teorien. det skumleste jeg har opplevd, var da jeg bodde i trheims området, og der oppe klarer nesten ingen å kjøre korrekt i en rundkjøring! og polakkene i oslo forstår ikke høyreregelen i det hele tatt. men ja, flesteparten her har rett, den som rygger har alltid, alltid vikeplikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå