2småkrapyl Skrevet 14. januar 2009 #1 Skrevet 14. januar 2009 Har litt problemer med mat-inntaket for tiden. Spesielt middagen. Min jente vil ikke spise så mye, hovedproblemet er at hun ikke vil spise noe grønnsaker eller frukt. Hun vil ikke smake engang! Hvis jeg lurer inn noe med en finte, spytter hun ut. Storebror elsker frukt, og spiser mens hun ser det, så det er så rart at hun ikke vil prøve engang. Middagene kan være en prøvelse. Hun vil helst ha ketchup på alt, og ender gjerne med å spise den med fingrene. Og hun er en jente med stort temperament, så hvis jeg sier hun ikke får lov er det hyl og skrik og kasting av div ting ned på gulvet. Og jeg kan bare glemme å prøve å fore henne. Hun har spist selv lenge, og er flink til både gaffel og skje. Men det blir nikke mye hun får i seg. Føler hun lever på havregrynsgrøt og yoghurt... Andre som har et snevert kosthold, og hvor lenge kan man holde på sånn før det går på helsa løs? Og helst noen gode råd for å komme ut av det...
Leandermamma Skrevet 15. januar 2009 #2 Skrevet 15. januar 2009 Gutten min har hatt ganske så store spiseproblemer frem til han var ca 15-16 mnd. Spiste lite og spydde mye. Skive og middag rørte han ikke. Eneste jeg klarte å få i han var brun lapskaus på boks. Måtte som regel " leke" i han maten, helt til jeg gav han en krydderboks med gressløk og lot han kryddre maten sin :-) Da ble maten plutselig mye mer spennende! Han kan fremdeles være litt vrien til tider, men da er det bare frem med krydderboksen, og så går maten ned på høykant. Gressløk på boks smaker veldig lite, så det lager ikke noe endringer på smaken av selve middagsretten. Han er heller ingen fan av grønnsaker hvis han ser de på fatet sitt, men jeg moser det inn sammen med det andre, så da går det greit. Legen på helsestasjonen sa en gang at man kunne leve lenge på grøt, så det var ingen grunn for å bekymre seg for at ungen skulle bli underernært eller få mangelsykdommer, så sant grøten har greit med næringsstoffer i seg. ( min gutt spiste Sinlac). Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå