Mamma+2 Skrevet 14. januar 2009 #1 Skrevet 14. januar 2009 Jeg skal flytte til Drammen eller Lier området. Er ikke så godt kjent i dette området, men begynner kjenne til litt. Min kjæreste er fra Drammen og vi skal finne oss en bolig et sted...men jeg er så i tvil hvilket område jeg har mest lyst til å sikte meg inn på.....vil at det skal være bra skolemiljø og ålreit vokse opp der... Kom gjerne med råd og meninger
suseduse Skrevet 14. januar 2009 #2 Skrevet 14. januar 2009 hvis jeg skulle valgt et sted så ville jeg valgt lier/tranby. men prisene har blitt veldig høye der, så kommer aldri til å få råd.. men jeg syns det er utrolig fint i områdene rundt der, og de jeg kjenner sier det er bra der men blir vel til at vi kjøper hus i krokstadelva etter hvert.. rimeligere priser, og bodde noen år der i tenåra, og trivdes veldig bra
Gjest Skrevet 14. januar 2009 #3 Skrevet 14. januar 2009 Det er mange bra plasser rundt i Drammen og Lier. Av de vil jeg si Konnerud er en god plass å bo, dersom man har grei økonomi. Det er litt "mas" om merker og slikt på barneskolene her oppe men ellers meget godt oppvekstmiljø. Åskollen er trivelig, Toppenhaug er ålreit, Lier er jevnt over hyggelig, men styr unna Lierstranda og Lierbyen. Lahell og Engersand er fint. Egge er også trivelig, og veldig landlig. Enkelte områder på Åssiden er fine. Styr litt klar av Gulskogen og Fjell i Drammen.
Mamman til 2 Skrevet 14. januar 2009 #4 Skrevet 14. januar 2009 Sørimlia, Linneslia, Reistadlia og Gullaug! Lier er superfint og nære sjøen!
*smula* Skrevet 14. januar 2009 #5 Skrevet 14. januar 2009 Nøste har kort vei til byen, barnevennlig, godt skolemiljø, nær naturen
Mamma+2 Skrevet 14. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 14. januar 2009 Takk for fine svar jeg er fra "bygda" selv så har jo lyst til å bo litt landlig...men syns prisene er veldig høye....
WildPrincess Skrevet 14. januar 2009 #7 Skrevet 14. januar 2009 Støtter Linda med Spire... Sørimlia, Linneslia, Reistadlia og Gullaug! Legger også til Lahell. Selv oppvokst der og det er veldig fint og barnevennlig der ... eller om du er villig til å gå litt lengere ut er Spikkestad også fint... Ny barneskole som skal være veldig fin har de fått der også
Gjest Skrevet 14. januar 2009 #9 Skrevet 14. januar 2009 Det er dyrt de fleste steder i området her, du må nesten over i nedre eiker eller ut i skoger for å få ned prisen. Og dersom du vil ha enebolig, litt landlig men likevel i nærhet til byen bær du belage deg på en gode 2 mill, minst, uten at du da får noe kjempeflott...
*Silje*spiresnart*Prøvd.i.5år Skrevet 14. januar 2009 #10 Skrevet 14. januar 2009 Konnerud helt klart:) Masse barnefamilier. Jeg er født og oppvokst der, flyttet derfra for 4 år siden. Skal tilbake ditt så fort vi får barn:) Bedre sted å vokse opp på veit ikke jeg. Hehe..
Mamma+2 Skrevet 14. januar 2009 Forfatter #11 Skrevet 14. januar 2009 Trenger absolutt ikke noe kjempeflott enebolig, har tenkt litt på rekkehus- bare det har 3 soverom Håper vi finner noe vi kan leve med og ha det greit:) Gleder meg masse
Mayken Skrevet 14. januar 2009 #12 Skrevet 14. januar 2009 Vil absolutt anbefale Konnerud. Jeg er selv innflytter til Drammen, men sambo er fra Konnerud og nå når vi skulle flytte til noe større og hadde fått barn, ville han gjerne tilbake hit. Vi trives godt, sentralt til byen, men samtidig utenfor. Kort vei til natur og turmuligheter. Vi blir nok boende her i mage år.
mammatil3 Skrevet 15. januar 2009 #13 Skrevet 15. januar 2009 Må velge Konnerud, det er aller best. Der er jeg vokst opp.Kjempefin natur og flott for barn.
Mamma+2 Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #14 Skrevet 15. januar 2009 Takk for svar Virker som det er Konnerud og Lier som skiller seg ut- og jeg må nok si det er desse stedene jeg og har tenkt på Skal søke Startlån i kommunen så får vi se om vi har noen mulighet til å komme oss inn på lånemarkedet Ønsker jo at barna skal vokse opp uten kun asfalt under beina...og jeg har ikke lyst til at ungene skal vandre rundt på Bragernes torg på ettermiddager / kvelder. Håper jeg har adr Drammen i løpet av juni- juli.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå