Gå til innhold

Hva synes dere om å kalle en avdeling i en barnehage for Bryggeriet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Regner med at avd har fått navnet fordi er er en historie i bygget eller området bhg ligger!?

Men for meg blir det litt feil, "ja jeg kommer snart, skal bare hente ****** i bryggeritet" er jo en setning som kan komme hvis man henter et annet barn i en annen avd.

Skal man hente en unge på bryggeriet, vil ALLE fatte at det er i bygningen som er det tidligere bryggeriet. Og jeg ser ingen grunn til å fortie at det har vært brygget øl i gamle dage.

Hva med å kalle en bhg for Sjokoladefabrikken? Sjokolade er jo også skadelig, men dette er ikke like klart for barna. Er det lurt å minne andre på sjokolade hver gang man sier hvilken bhg barnet går i?

Annonse

Til deg som klager over sjokoladefabrikken:

Dette navnet er faktisk valgt pga av byggets gamle historie for mange år tilbake. da var det en gammel sjokoladefabrikk som lagde skjokolade der. Derfor har dette en sammenheng.

Mvh

Pappa m barn i denne bhg§!

ja jøss!huff lag oppstyr av sånne ubetydelige ting!! huff måtte le da vi leste innleggene her.. blir sååååååååååååå dumt! dere hadde vel vært fornøyde om bhg'ene holdt seg til navn på busker og trær og farger osv.. barna dere heter vel noe så kjedelig som sebastian og emma.. alle navn på alt må være så safe som mulig å for all del ikke skille seg ut..ungen KAN jo bli FEIT seinere i livet av å gå på sjokolade avd å bli dranker av å gå på bryggeriet,eller kanskje noen rett å slett kan tro ting om deg som mor som ikke er sant fordi barnet ditt går der??

Ta heller ett skritt tilbake å se det positive i det,dere HAR bhg plass, åsså klager dere over noe så lite og ubetydelig!hehe raringer..

Det MÅ være en historisk grunn til å kalle avd Bryggeriet, selv om HI ikke har fått med seg dette.

Men ang. navn på barn synes jeg nok vanlige navn som emma og sebastian har noe for seg. Selv om det jo ville være mindre kjedelig med Bryggesjaueren, Easygrow , Hobbiten, eller Qwerty.

• 5 uker senere...

Det er ikke bare deg som reagerte på det harepus!

Synes selv at både bryggeriet og fabrikken var basenavn med like lite sjarm som ledelsen i barnehagen...

Basene har hatt nummer i stedet for navn i et halvt år, synes ikke det heller var så trivelig jeg da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...