Gå til innhold

Oj, jeg er gravid igjen !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var noen her en dag som spurte om jeg kanskje var gravid, siden jeg var så trøtt om dagene. Neida, bare mørketida, smilte jeg. Men noen hadde rett. Jeg hadde en g.test liggende, å den ble jaggu meg positiv. Jippi burde jeg vell si. Men jeg vet ikke helt...?

Har ei 9 mnd gammel frøken fra før av. Er det dårlig gjort av meg ovenfor henne?? Jeg liksom føler jeg burde vie HENNE all tid og oppmerksomhet. At hun er for liten til å bli storesøster nå. At jeg aldri i verden kommer til å klare to små, jeg har jo hendene fulle nå allerede, med den røveren jeg har.

Å vil jeg klare det? Kroppen min er jo såvidt kommen seg etter forgje svangerskap og fødsel. Å nå er det påan igjen?! ojojoj...

Noen i samme situasjon? Noen med synspukter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer =)

Førkna di vil jo være 18 mnd når den nye lille kommer. Kan bare bli stas d=)

Skrevet

Hei:)

Skjønner at det kan komme som et sjokk, når det ikke er planlagt.

Men tenk på at den andre frøkna di er 18 mnd, og begynner å bli litt selvstendig i den alderen. Kommer nok helt sikkert til å gå bra! Gratulerer! Hva sier pappan da?

Skrevet

Det er 16 mnd mellom yngste søstereren min og jeg. Vi var veldig knyttet som barn og er det fortsatt. Jeg tror det blir hektisk for deg og veldig fint for ungene. ;-)

Gratulerer, forresten!

Skrevet

Grattis! Barn er jo veldig tilpasningsdyktige, så det går sikkert kjempefint! Min lille nevø på 5 år har to småsøstre, han har ikke fått være liten så lenge - men er til gjengjeld en veldig selvstendig og stolt storebror.

Skrevet

Jeg har samme aldersforskjell på mine to minste, har et skolebarn også. Det er veldig hektisk,men koser meg likevel.

Dette klarer du veldig godt!

Skrevet

Det går så bra!! Mine er det 15mndr mellom og enda min yngste var mye mer krevende en eldste som baby (skrek mer og hadde vondt i magen, ville bare sitte på armen...) så synes jeg ikke det har vært så "ille" som mange forespeilte meg. Jeg fikk stadig kommentarer som: "Oi, du får det travelt" og "vet du hva du går til nå da..." og da de fikk høre at jeg i tillegg skulle ha eldste hjemme full tid sammen med meg og baby mente de at jeg var nesten gal.. he he. Men det har gått over all forventning. Vi har det utrolig fint og når yngste runda 3mndr var det akkuratt som om noe løsna og nå blir det bare bedre og bedre. Jeg har tenkt at om eldste var tre månder eldre når yngste ble født hadde det vært mye enklere, de månedene gjør mye.

En må bare være forberedt og innstilt på at dette blir noen travle år fremmover. Det er ikke dårlig gjort ovenfor eldste barnet. Til de som har slike tanker sier jeg bare tenk på alle de som ikke er storesøsken da, de får aldri foreldrene helt for seg selv. De får aldri all tid og oppmerksomhet for den må foreldrene dele. Av den grunn tenker jeg at det bare er bra å bli storesøsken når man er så liten at man fort glemmer hvordan det var å være alene. Det er bare viktig å huske at den eldste fortsatt er veldig liten og bør behandles deretter.

Du har hendene fulle nå med eldste både fordi hun er så liten enda OG fordi det er din første. Når andre barnet kommer har du erfaring med spedbarn og ting går av seg selv. Jenta di er mye større da også.

Skrevet

Hei. så heldig du er! Gratulerer. Det blir nok hektisk de første årene, men tenk så mye glede de vil ha av hverandre! Kjenner flere som har to så tette, og de har klart det utmerket. jenta mi er snart 6mnd, og vi prøver på nr 2 allerede. :)

Skrevet

gratulerer så mye:) går så bra atte, jeg fikk en gutt i slutten på oktober og søstra er ca 17 mnd eldre. Her går det kjempe fint, storesøster er strålende fornøyd og trives godt med lillebror. Herlig med to små:)

Skrevet

Jeg er akkurat i samme situasjon. Tok testen på lørdag, og er fortsatt i sjokk. Blir 17 mndr mellom nr 1 og 2. Kjenner at jeg blir svimmel og uvel bare jeg tenker på det.

Skrevet

Gratulerer! Kjenner at jeg blir en smule misunnelig jeg.. Begynner å ha lyst til å blir gravid igjen jeg også!:) Men skal vente litt lenger, noen måneder hvertfall!;)

Tror ungene bare har mer glede av hverandre når de er tette, de kan jo leke sammen! Skulle ønske jeg hadde et søsken nærmere min alder, for min bror er 6 år yngre enn meg.

Skrevet

Hei!!

gratulerer!

jeg får også to tette, her blir det ca 14 1/2 mnd mellom mine to:) det kommer til å gå så bra atte! jeg har 100 dager til termin i dag:)

Skrevet

Tusen <3 takk for alle svar jeg har fått!

Dere gjør meg litt tryggere, å får meg til å se litt på det som blir fint og. Jeg er vokst opp som enebarn, og drømmen var jo å ha en jevngammel søster eller bror..

Problemene har bare poppet opp i hodet mitt etter den positive testen. Takk, til dere som gratulerer- det er litt fjernt for meg enda. Har ikke vært hos legen, fikk ikke time før mandag. Så intill da.. tror jeg det enda ikke helt. (selv om jeg nå har tatt en til positiv test.- sist tok jeg syv. Å trodde det ikke helt da heller.)

Skal prøve å dra til en privat ulklinikk i morgen. Enten er spiren akkurat plantet, eller så er det 1 1/2 mnd siden. Hadde en dag mens (eller noe lingnende) i desember. Trodde det skulle være slik. Litt uregelmessig i begynnelsen.

Mannen min tar det pent. Penere enn meg. Ikke beskymret. Han har turnus jobb, jobber 1 mnd på, en mnd av. Blir en ekstra byrde for meg. Alene med to barn annen hver måned. Grøss & gru! Økonomisk ser det heller ikke bra ut. Ser ut som jeg ender opp med bare engangsstønad. jajaja.. men det går vell. Jeg er akkurat fylt 21 år.

Skrevet

og jeg er ikke mindre enn hele 9 uker på vei fant jeg ut idag.

Skrevet

Ååå..Gratulere så mye!!!:D Det går helt sikkert bra!! Åsså så koselig å gå gravid igjen da! Kjenner jeg savner det litt....;)

Skrevet

Gratulerer!

Jeg har og ei jente på 9 mnd og hadde positiv test på lørdag.... Spennende og skremmende, men veldig kjekt!

Skrevet

søskenbarnet mitt var 11mnd å 13 dager da lillesøsteren ble født,å gud så stor glede de hadde av hverandre.

selv var jeg 22 mnd.da lillesøster kom.

vi hadde også mye glede av hverandre.

hadde ikke gjort meg noe å bli gravid igjenn nå,har en liten en på 7mnd.

om du er redd for kroppen kan jeg å legge til at min oldemor hadde 18(!!)søsken,som kom på 30 år..

der fikk ikke kroppen hvile lange tiden imellom

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...