Gå til innhold

plutselig utslett over hele magen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

dattera mi har masse utslett på hele magen sin. ikke bare "klaser" med eksem men masse små prikker over hele magen sin og det er rugglete å ta på, litt rødt og.

kan det være en reaksjon på melk/biola som hun får?

hun har begynt å drikke det for ca 1 mnd siden. hun ville ikke ha det før.

hun er 17 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min hadde også for en tid tilbake fått utslett over hele magen og ryggen. Trodde også det var pga mat/melk men det skulle vise seg at han reagerer på noen sorter ull klær. Klær fra Janus tåler han ikke, kan ikke ha det innerst i hvertfall.

Ble mye bedre etter at vi sluttet å bruke ull innerst.

Skrevet

Hvis det er ruglete å ta på og ganske rødt kan det være elveblest. Mye mulig det kommer av melk, men jeg ville ikke tatt det for gitt at hun reagerer på melk, for melk er såpass godt for kroppen.

Da min lille fikk lignende utslett trodde vi det var allergi, men da vi tok henne til legen viste det seg at det var den femte barnesykdom. Hun hadde vært litt småslapp uka før med feber rundt 38grader og vært litt rød i kjakene, men ikke værre enn at jeg trodde hun bare var litt varm og hektisk. Var ikke så dårlig egentlig, men hadde altså elveblestlignende kløende utslett.

Skrevet

Høres ut som reaksjonen vi fikk på melk ja. Klør det?

Men mulig at det er varmeutslett pga ullen og da.. Har også fått den reaksjonen et par ganger, men det utslettet har ikke vært like hissig, selv om det ser veldig likt ut.

Skrevet

min lille på 11 mnd hadde d samme hørest det ut som... legen diagonserte det som skarlagensfeber...

Skrevet

min gutt hade det en gang.... da var det vaskemiddelet... varnok ikke skyllt godt nok...

Skrevet

vi bruker ikke ull så ofte. ikke ulldbody, bare når det er veldig kaldt. ellers bruker hun bare ulldress over body og strømpebuksa under vinterdressen sin.

det virker ikke som det plager henne. det klør ikke tror jeg. jeg merker hvertfall ikke at hun gjør det...!

i morges var det ikke så veldig rødt så jeg trodde det hadde trukket seg tilbake og var veldig glad, men nå når hun skulle legge seg var det tilbake igjen, like rødt og rugglete..

vi bruker neutral når vi vasker klærne..

5 barnesykdommen.. hun hadde feber forrige uke.. plutselig hadde hun 39.3 i feber på kvelden og morgenen etter var den borte.. dagen etter der var den tilbake men ikke så høy.. rundt 38.5.. men hun virket i fin form men litt slapp når hun hadde 39.3..

jeg håper ikke det er skarlagensfeber.. da er det vel flere symptomer de får..?

Skrevet

Hei!

Dette høres veldig ut som skarlagensfeber. Min sønn fikk dette på Tirsdagen og går nå på antibiotika. Fikk masse prikker på kort tid og ruglete når en tar på. Nesten som sandpapir. Hadde to dager med feber 39gr. Ta deg en tur til legen du:)

Skrevet

Hvis det er skarlagensfeber har hun vel streptokokkinfeksjon? Datteren min fikk det i fjor og det var litt sandpapiraktig ja. 5.barnesykdom var mer vablete, det samme er elveblest ved allergi.

Skrevet

Jenta vår fikk et slik utslett 10 dager etter MR-vaksinen, men nå er det sikkert lenger siden din fikk den? Dette kan også være tegn på den 5 barnesykdommen. Jeg ville tatt en tur til legen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...