Septemberprinsen Skrevet 14. januar 2009 #1 Skrevet 14. januar 2009 Nå har jeg hatt malt i flere flasker uten at det skjer noe hos gutten min. Jeg ser at han er urolig og sliter, og lurer på hvor mye malt kan en egentlig gi pr flaske og pr døgn? Vi startet med en liten t-skje, men etter noen dager fikk han ikke lenger effekt av det, så da måtte vi opp til en t-skje, og videre til to, og nå er jeg altså oppe i en spiseskje i døgnet. Kan en gi for mye/overdosere med malt? Tar imot alle tips med stor takk. P.S. jeg delammer.
Arwen=) Skrevet 14. januar 2009 #2 Skrevet 14. januar 2009 Dersom barnet har treg mage, kan en prøve å bytte type morsmelkerstatning. Hjelper ikke det, kan en tilsette maltekstrakt , 1 - 3 teskjeer pr. liter ferdig blanding eller 1 teskje pr. flaske 2 -3 måltider pr. døgn. En må selv finne ut hvor mye maltekstrakt som skal til for at barnet skal ha passe myk avføringen. Vær klar over at for mye maltekstrakt kan føre til løs mage. Dette sto inne på dib sine egne sider om denne saken... Link til hele siden: http://www.dinbaby.com/dinbaby_site/innhold/tema/kosthold/kostraad_ved_treg_mage
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 14. januar 2009 #3 Skrevet 14. januar 2009 Hmmm...sliter m d samme..Har gitt myye malt idag, men uten resultat..har hatt oppi en t-skje per flaske, men ingenting skjer...hmm..ser jo at hun presser, men kommer ingenting ut. Spurte på hs om d var noe maksgrense, men der sa de at d var d ikke..Viktigste var at baby bæsjer hver dag.. Er jo ikke no farlig m malt vil jeg tro, er jo bare "sukker"..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå