Gå til innhold

Reaksjoner på graviditeten.

Anbefalte innlegg

Fortalte det til ei felles venninne for to dager siden. Blei nesten lei meg av reaksjonen hennes.

Vi giftet oss for et halvt år siden og har prøvd å bli gravide siden det. Da vi fortalte at vi skulle få en liten en svarte hun bare "allerede???" Skikkelig overrasket/sjokka. Hu sa at hu hadde iaffal trodd vi kom til å vente et år med sånt. Da vi konfronterte henne var det ingen positive ord å få tilbake. Og det er ei jente vi fant ut at vi ikke klarte å vente lenger med å fortelle det til.

Jeg er såra... Man håper jo at andre også deler gleden vi føler...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139444734-reaksjoner-p%C3%A5-graviditeten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da vi fortalte det til min svigerbror ble han nesten sint å svarte at d var en jævlig dårlig tidspunkt, dette fordi vi bygger hus og ikke rekker å flytte inn før nurket kommer. Tror nok også han er sjalu ettersom han er mye eldre enn broren sin, forsatt singel og bor hjemme. Vi må ikke la de som er sjalu ødelegge gleden vår!!! Venninden din er garantert sjalu!!

Jeg vet akkurat hva du mener.

Jeg er 20 år, og har nett gjort det offisielt at vi venter barn.

Jeg har også veninner som reagerer med "allerede?" "det var tidlig" "Hva med utdanningen?". Det sårer meg veldig. Føler meg undervurdert.

Jeg har ingen planer om å reise jorden rundt 50 ganger, få 30 forskjellige utdanninger og vente til jeg er 50 år med å gifte meg :P men planen er å fullføre sykepleieutdanningen og reise rundt og oppleve MED barna våre.

Det som er naturlig for andre er kanskje ikke naturlig for dere. Alle har forskjellig mening og syn på ting. Bare litt synd at noen har så sterkt behov for å uttrykke alt de tenker :)

Gratulerer så masse med underet, og nyt tiden! :)

Jeg tror også kanskje hun er sjalu. Det spørs litt hva slags forhold dere har, men kanskje hun er redd for å miste deg fordi det evt blir slutt på sene kvelder med fest og moro...Men det blir jo veldig ego da, selvfølgelig skal venner glede seg da de får en slik nyhet!!!

Annonse

Takk for mange gode svar.. :)

Klarer ikke se for meg henne som sjalu heller egentlig.. Men det er kanskje noe i det dere sier... Hun var opprinnelig mannen min sin venninne. Og han har igrunn kommet veldig langt i familielivet i forhold til henne så kanskje litt derfor ja... :)

Gleder meg fremdeles utrolig til å kunne fortelle flere om det! :D Har ikke blitt skremt enda.. hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...