Marianne87 Skrevet 14. januar 2009 #1 Skrevet 14. januar 2009 Hva fikk dere vite at det var og har det stemt?? Hvilken uke fikk dere vite det?
Tskjekjerringa på OVERTID Skrevet 14. januar 2009 #2 Skrevet 14. januar 2009 Vi fikk beskjed på UL i uke 13 at det er en gutt inni der. Hun var ikke i tvil, og det stemmer det :-)
Underveis --> Skrevet 14. januar 2009 #3 Skrevet 14. januar 2009 Tippet selv at det var gutt i uke 14 da jeg tok ultralyd på meg selv. Tidlig ul hos fagmann i 16. uke mente også at det var gutt. Ordinær ultralyd så også at det var gutt. Så da satser vi på at det er gutt ;-) Er i 32. uke nå.
Marianne87 Skrevet 14. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 14. januar 2009 ultralyd på seg selv? hehe... Flere som har fått vite kjønn tidlig og har det stemt? Og hvilken uke... Er nyskjerrig!
otilde *14.05.2009* Skrevet 14. januar 2009 #6 Skrevet 14. januar 2009 Vi fikk vite at vi med 65% sannsynelighet ventet ei jente med førstemann på UL i uke 15. Gynekologen som tok UL viste oss en tapp mellom beina på babyen som lignet på en tiss, men som hun mente var klitoris. Hun mente vi ventet jente fordi tappen skrådde nedover, og ikke opp/ut som den gjør på gutter. MEN vi så tydelig at vi ventet en gutt på ordinær UL i uke 20, og vi fikk en gutt. Med nummer tre har vi hatt to UL, en i uke 17 som sa gutt, og en i uke 20 som sa jente. Skal vente til babyen kommer ut for å se hva som er riktig - men har guttefølelse!! Ta en kikk på den vedlagte linken, så kan du se hvor vanskelig det må være å identifisere riktig kjønn på tidlig UL. Ultralydbildene er jo heller ikke like gode som disse tegningene. http://baby2see.com/gender/external_genitals.html
sommer1 Skrevet 14. januar 2009 #7 Skrevet 14. januar 2009 i uke 12+3 fikk vi vite at det var 60% sjangs for at det var gutt. Kan ikke si med høyere sikkerhet enn 60 % så tidlig for kjønnet forandrer seg helt frem til uke 18.Ikke at det forandrer seg fra gutt til jente eller omvent, men det vokser fremdeles så kan ikke si med høyere sikkerhet hva det er. PÅ ordinær UL sa de at det blir jente... Så får vente å se. Mye rosa må h#n uansett gå med;)
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 14. januar 2009 #8 Skrevet 14. januar 2009 Med første mann tok jeg ul i uke 13 og så selv før legen sa noe at det var en gutt og det stemte.
Marianne87 Skrevet 14. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 14. januar 2009 Jeg fikk nemlig vite i dag på ca uke 14+3 at vi mest sannsynlig får en jente. hun sa hun ikke kunne love noe for det var veldig tidlig men hun viste oss godt mellom beina på fosteret og vi så alle sammen de berømte "tre strekene" ingen synlig tapp i det hele tatt... De hadde også det beste ultralydapparatet som finnes den dag idag så hun sa at det derfor var litt større sjans å klare å se det.. Nå lurer jeg på hvor mye jeg tør stole på dette hehe
Lille meg:) Skrevet 15. januar 2009 #10 Skrevet 15. januar 2009 Heisann.. Tusen takk for linken du har lagt ut, den var veldig til hjelp:) Er nå i uke 28 og var på ul. for halvannen uke siden, men fødselslegen sa at han ikke klarte og se noe ennå, han er litt vanskelig der...vil helst ikke si noe..men jeg vil jo gjerne vite uansett.. Syns jeg så noe sist, men følte at jeg ikke fikk noe svar likevel...men på denne linken, så fikk jeg litt mere følelse av at jeg kunne kjenne igjen bildene som jeg så på ul.. Tusen takk:=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå