Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 14. januar 2009 #1 Skrevet 14. januar 2009 Lillegutt er litt over 1 uke gammel, men merker han har veldig sutte behov. Han har akkurat fått mat og vil bare ligge og sutte, og er det ikke pupp der blir det fingrene sine.. lurer litt på om det for tidlig å gi smokk?? kanskje han sover litt bedre om natten også da, siden han hele tiden bare vil sutte.. Noen som har noen erfaring på dette? synes jo selv det er tidlig men våkenatt på våkenatt er også slitsomt hehe..
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 14. januar 2009 #2 Skrevet 14. januar 2009 Hvis amminga går greit er det bare så dytte inn smokken! Vi venta vel 10 dager eller noe, men hadde gått helt fint å begynne før. Bare vær obs på at det ikke er sikkert at smokken er redningen dere tror det er. Vi dytta inn smokken og tenkte at HALLELUJA nå blir det stille! Men dengang ei Tok et par mnd hvor hun gradvis fikk mer og mer dreisen på det... Men for all del!! Bare prøv, det er jo mange som tar den med en gang også
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 14. januar 2009 #3 Skrevet 14. januar 2009 Skader vel ikke å prøve nei, hvis amminga går problemfritt=) Vi begynte faktisk også m smokk da snuppa var 10 dager gammel, men d var vel ikke den helt store suksessen sånn m en gang.. Hun tok smokken greit, men mista den nesten konstant, så var ikke sånn hallelujah-følelse her heller gitt:) Men d roet henne litt da, tross alt!
AO3 Skrevet 14. januar 2009 #4 Skrevet 14. januar 2009 Hos oss kom smukken fram første natta vi var hjemme... Med desperate foreldre pga søvnløshet. Det gikk helt fint! Amminga var godt i gang, da.
Ned 20,4kg.. Skrevet 14. januar 2009 #5 Skrevet 14. januar 2009 Tror jeg brøt alle "lover" på dette område.. Jeg var helt utkjørt etter fødselen og ga gutten min tutt allerede da han var 10 timer eller noe.. Men det har gått kjempe fint..
*søtesmå* Skrevet 14. januar 2009 #6 Skrevet 14. januar 2009 Vi fant ut allerede etter andre natt på sykehuset at lillegutt hadde et enormt sugebehov. Han sov bare dersom han fikk suge på puppen eller fingeren til pappa - noe som ikke fungerte i det hele tatt. Allerede dag 3 fikk han smokk og det hjalp. Nå er han 3 uker og smokken er uunnværlig:) Men samtidig klarer han å sovne uten smokk også, så det er mulig at det bare var helt i starten at sugebehovet var sterkt. Hvis jeg var deg ville jeg løpt og kjøpt smokk. Tips: På enkelte apotek har de også nyfødtsmokk - beregnet på babyer fra 0-2 mnd. Den er mindre og lettere å få tak på enn de som de har på butikken (0-6 mnd)
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 14. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 14. januar 2009 Takk jenter... da skal jeg snakke med pappan når han kommer hjem fra jobb og høre hva vi gjør.. vil at vi skal være enige.
WPW Skrevet 14. januar 2009 #8 Skrevet 14. januar 2009 jeg følte meg som verdens dårligste mor da jeg tok smokken til hjelp andre natt hjemme. Klokka var 3 på natta og jeg fikk ikke sove fordi lillegutt bare ville henge på puppen. Han snorka og sov uten å suge, men når jeg tok vekk puppen ble det illskriking. Da jeg ga smokken roa det seg med en gang!
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 14. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 14. januar 2009 Så bra å høre.. blir nok smokk her også nå.
Gjest Mammamoms med prinsesse Skrevet 14. januar 2009 #10 Skrevet 14. januar 2009 Da jeg dro hjem fra sykehuset da hun var 3 dager sa faktisk den ene barnepleieren at hun syntes jeg skulle prøve med smokk, fordi det virket som babyen hadde et stort sugebehov. Nå har det aldri blitt noen stor smokk-suksess her i huset, og nå er hun 5 1/2 uke. Jeg har heller ikke vært så aktiv på å prøve.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå