Kåre Moradi Skrevet 14. januar 2009 #1 Skrevet 14. januar 2009 Så dette på butikken idag. Noen som vet forskjellen? er det sunnere og mer naturlig fks? Virket nesten slik på ingrediensene, det var i allefall baser på kraft. Leter etter erstatning for buljong, uten å måtte koke kraft selv.
erteposen + 4 Skrevet 14. januar 2009 #2 Skrevet 14. januar 2009 Kommer helt an på hvilken type du har kjøpt. Fordelen med fond er at den ikke er så salt, og at den smaker bedre. I den boken som kom ut nettopp om tilsettningstoff i maten kom fond på flaske ikke spesielt godt ut, men nå husker jeg ikke navnet på boken. Det ble i alle fall brukt som eksempel i mange artikkler, sammen med 0,1% yoguplait.
Gidder ikke! Skrevet 14. januar 2009 #3 Skrevet 14. januar 2009 Ja, jeg har også lett etter en erstatter for buljong og gidder ikke koke kraft selv! Fant disse flaskene med forskjellige fond på butikken og jeg mener å huske at ihvertfall kyllingfond ikke inneholder vegetabilsk fett, som ofte er det j.... transfettet man vil unngå med buljong....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå