Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal i barnedåp i helga og må kjøre bil pga syke flypriser. Turen tar vel 8 timer om man kjører hele veien.. Bebis er 8,5 mnd. noen som har erfaring fra bilturer med baby? Er det best å kjøre på natta eller om dagen?

I bilstolen blir hodet hennes hengende litt framover når hun sovner og det ser litt ubehagelig ut, men hun sover jo likevel. Kanskje ikke så ekkelt som det ser ut til å være?

Skal vi kjøre på dagen vil hun nok bli meeeget utålmodig....

Håper noen kan tipse meg litt!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei..

Her har faktisk jeg litt erfaring.. Hehe..

Vi har hatt 2 lange turer med gutten vår. Den ene tok 9t hver vei.. og den andre tok 11,5t hver vei. Dette er da inkludert noen småpauser på veien.. Gutten vår er veldig glad i å kjøre bil.. Men ble forståelig nok ganske lei mot slutten av turen. Vi gjorde det slik at vi hadde masse leker med i bilen og dersom han ble for urolig, så satt jeg bak sammen med ham.

Det ser svært ubehagelig ut å henge slik med hode, men jeg tror at de små flytter på hode når noe blir for ubehagelig. Det gjør hvertfall gutten vår.. Vi har startet om morgenen og kjørt hele dagen..

Har hatt amme og bleieskift pauser.

Den turer på 11,5t var det også små ferge turer som vi utnyttet til å få strekket gutten ut.. Lå ut i baksetet og koste seg..

Tipset mitt er vel.. Beregn god tid, gjerne litt ekstra og lytt til babyen om h*n synes det er ok å kjøre så lenge.. Ikke sperr for utsyn ut vindu.. Vær obs på at mørke tunneller kan gjøre dem redde hvis de er lange..

God tur og lykke til...

Vi legger ut på en ny 11,5t tur om 2,5uke..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...