Gå til innhold

Akupunktur mot svangerskapskvalme

Anbefalte innlegg

Heisann. Noen av dere som har prøvd akupunktur mot svangerskapskvalme. Er nå i min 14 uke, derav 8 uker med kvalme 24 timer i døgnet. Vekta tripper nedover for hver uke som går, og jeg blir mer og mer slapp. Er ikke noe glad i nåler (selv om jeg er sykepleier og stikker andre hevr dag :)), men nå er jeg så lei, så er villig til å prøve alt. Noen som har noen erfaringer?? Har hørt litt forskjellig fra venner og bekjente...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139442777-akupunktur-mot-svangerskapskvalme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:) Jeg har prøvd akupunktur mot kvalme, men hadde bare 2 behandlinger. skulle sikkert prøvd en gang til men ble hindret av influensa!! kjente ingen bedring etter nålestikkene, desverre, Har hørt mange som blir mye bedre av det, så det er verdt å prøve!! det er ikke ondt! :) jeg er i uke 12, er enda kvalm, men det er heldigvis bedre. håper det gir seg snart!!! lykke til!!

Jeg prøvde akupunktur mot kvalme. Var kontinuerlig kvalm i mange uker, gikk ned ganske mye i vekt, selv om jeg slapp unna selve spyingen. Gikk til akupunktør, og opplevde en øyeblikkelig forbedring av almenntilstanden. Dette holdt seg i et noen dager, og selv om jeg ikke har gått til akupunktør igjen har jeg gradvis blitt mindre kvalm. Sitter nå kun igjen med veldig sært og uforutsigbart forhold til mat. Vet ikke om akupunkturen var det som hjalp, men jeg vil absolutt anbefale å prøve.

Nålene som de bruker er så tynne at du i liten grad kjenner at de blir satt (med mindre de treffer akkurat i en nerve), men det er allikevel en spesiell opplevelse. Fikk også lindring ift ryggsmerter som jeg plages litt med, så det kan absolutt anbefales å prøves.

Har vært på første behandling nå, hadde et lite håp om å merke en forskjell med en gang, men så heldig var jeg ikke. Er like kvalm enda, men skal tilbake igjen i morra. Håper bare det snur nå. Har fått en frist på to uker av legen min om å gå opp i vekt, om ikke blir det innleggelse, og det vil jeg ikke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...