Gå til innhold

Har begynt å spise magrere mat og ofte og mindre måltider. Tittet innom denne siden for å få noen tips og ble sjokket over denne ketolysekuren!!!!!!!!


Hildemor fra vest

Anbefalte innlegg

Jeg for min del synes det høres helt vilt ut det dere spiser. Kan jo umulig være bra for hjertet.. Hvordan ser huden deres ut med alt det fetteT dere trykker i dere. Hvordan er fordøyelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordøyelsen er en drøm, det er helt fint for hjertet og kolesterolet, huden er mye finere enn på lenge! Les litt bakgrunnsinfo før du punch'er ;o)

 

www.ketolyse.no eller www.lavkarbo.no

 

Dietten er sammensatt av en lege, du kan jo google ham: Torkil P. Andersen.

 

Det er anbefalt at man går til legen før man starter dietten og finner ut om man bør avstå eller om det er greit å følge den en periode (man lever ikke på ketolyse hele livet). Jeg sakser det som står i boka, som er ment å vise til fastlegen sin, om han/hun ikke har hørt om ketolysekuren, så vet du litt mer:

 

"Ketolysekuren er et vektreduksjonsprogram basert på kostindusert ketose. I korthet går kuren ut på å redusere inntaket av karbohydrater så mye at ketose induserers. Fettstoffer vil da ommdannes til ketoner, som tjener som brennstoff for kroppen. (...)

 

Ketolysekuren medfører initialt et stort vekttap, delvis på grunn av tap av vann og salt. Dette kan være uheldig for pasienter som har problemer med salt- og væskebalansen, f.eks. mennesker med hjertesvikt, nyresvikt og hjerterytmeforstyrrelser. Pasienter med lett, stabil angina pectoris kan normalt gjennomføre ketolysekuren uten problemer.

 

Type 2-diabetikere som behandles med medisiner, kan normalt slutte med antidiabetika etter noen dagers kur. (...)

Pasienten vil nesten alltid få tilnærmet normale blodsukkerverdier. "

 

Fordi blodsukkeret holdes så stabilt vil man ikke føle sukkerhunger/karbohunger, man er mett og god gjennom hele dagen, spiser til man er mett, men holder seg til:

 

Rent kjøtt og fisk av alle salg, grønnsaker som vokser over bakken, hvite oster, rømme, egg, fløte - og drikker masse vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten: Det finnes ikke EN vei til Rom. Noen tåler karbohydrater fantastisk dårlig. Da hjelper det faktisk ikke å spise lite og ofte, om karbohydratene fortsatt er der.

 

Du har funnet din vei med å spise lite, magert og ofte, fint for deg! Jeg har funnet min vei med ketolyse - fint for meg :o)

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo lovende ut men jeg har som sagt ikke tro på at en diett er en varig løsningen på noens vektproblem. Du kan sikkert gå mye ned i vekt ja men..Hva skjer når du begynner å spise karbobydrater igjen da? Har mer tro på å spise magrere og sunn mat til hverdags åogheller kose seg litt i helgene. Bevege seg mer. Eneste måten å gå ned i vekt å bli der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er helt riktig. Går man PANG tilbake til loff, ris, pasta og poteter når man har nådd den vekten man ønsker, så går man jo opp igjen! Det er ganske normalt.

 

Cluet med denne dietten er at den har gode resultater for de aller fleste som følger den, den gir gode resultater relativt rask, er enkel å følge fordi det er klare "do's and don'ts", og for dem som ikke tåler karbohydrater særlig godt er den et effektivt hjelpemiddel. En pangstart kan man si.

 

Når man har nådd målvekten skal man GRADVIS tilvenne kroppen en del karbohydrater, og da kan man fint følge et kostholdsregime a la Fedon Lindberg e.l. Magrere, hyppigere måltider. Det hele handler om å balansere fett/karbohydrater. PÅ kur: Lite karbs, mye fett. ETTER kur: Mindre fett, litt mer karbs. Du kan aldri spise det som i utgangspunktet gjorde deg overvektig: Sannsynligvis både mye fett OG mye karbohydrater. Ketolysekuren er starten, ditt regime er fortsettelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det gjelder å holde vekten etterpå selfølgelig, og slik er det jo med all slanking:-)) Men om man spiser sunn og god mat en periode, for å så falle tilbake til gamle dårlige vaner..ja da nytter jo ikke det heller:-) For det er jo ofte det som skjer dessverre...Det er ofte jobben etterpå som er den viktigste-og det tar 1-2 år før vekten har stabiliert seg..Så jeg vil heller raskt ned i vekt og spise fantastisk god mat på ketolysekuren og kose meg under slankingen:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting som provoserer meg med kritikken din Hildemor er at du fremstiller det som om det er EN måte å gå ned i vekt på. Så enkelt er det ikke. Det finnes hundre kostholdsfilosofier, og tusentalls forskjellige kropper, som fungerer på like mange forskjellige måter. Venninnen min kan stappe fjeset fullt av sukker, godis, brus, loff, leve på ris og saus, og er tynn som en strek. Ikke har hun "små hyppige måltider" som skulle holde forbrenningen hennes i gang. Ergo vil jeg anta at hun "tåler" karbs veldig godt.

 

Hadde jeg spist som henne hadde jeg veid 280 kg... Jeg tåler det ikke i det hele tatt!

 

La folk få finne den veien som passer sin kropp, sitt sinn, og sin hverdag. Det er noe med at det skal fungere for den enkelte. Og det er ikke sånn at vi som går på ketolysekur sitter og stapper i oss fett mens vi sitter i sofakroken. Kuren fordrer moderat mosjon helst hver dag. Dette er ingen "gratistur".

 

Når det er sagt skal du selvfølgelig få lov til å stille spm! Men det er så innbakt i det norske folk at alt som ikke er grovbrød med geitost og melk er "farlig". Det er slett ikke farlig under de rette forutsetningene! Les og lær :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier seg jo selv at hvis du går raskt ned i vekt er faren for å gå raskt opp igjen stor. Ikke fortell noe annet for det blir for dumt. Derfor mener jeg at hvis man legger om livsstilen og spiser sunt i hverdagen og koser seg litt i helgene og beveger seg mer da går man sakte men sikkert ned på en sunn måte. Alle andre kurer er bullshit. Om det er banankur eller hva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les svaret jeg ga til hun over .. Anngående venninnen din så ville jeg ha sett innsiden av blodårene hennes.. Fettet legger seg der skjønner du. Man blir hva man spiser. dermed basta. Han der såkalte vidunder doctoren deres lurer dere trill rundt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huffda...Hvorfor er du så provoserende? Finn din måte å slanke deg på du, så kan vi andre få kose oss med vår måte (ketolyse)..der er ingenting som er rett eller galt her..Mange måter å gjøre det på-håper du finner din:-)) Hvordan vet du foressten at di magrere matvarene er sunnere enn di fete for kroppen i det lange løpet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir jo bare for dumt. Når man ikke enser å se at andre måter enn sin egen kan være mulige veier å gå, da har vi ikke mer å diskutere.

 

Lykke til med vektnedgangen og kostomleggingen, så koser jeg meg på ketolysekur i noen måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg provoserer ikke. Er bare så utrolig uenig i måten dere slanker dere på. . Sier seg selv at generelt magrere matvarer er sunnere for kroppen i det lange løp. . Hadde forstått det visst det var fet fisk dere spiste men.. Bacon og fløte blir for dumt. Lykke til med hjerteinnfarkt før dere er 40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du gjør med ditt liv kan ikke jeg bestemme men ville aldri ha spist den kosten der en uke en gang.. Nei nå skal jeg ha meg en skive med leverpostei og kose meg;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal også ha meg en skive med leverpostei ;o) Men en ketolysevennlig hjemmebakt skive.. :o) *yum*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette innlegget er laget KUN for og provosere, bare til og overse personen som startet det.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir du provosert av at jeg har andre meninger en dere. Er ikke dette et diskusjonsforum!?!.... I utgangspunktet skrev jeg innlegget for at jeg ble helt sjokket over alle som gikk på denne vidunderkuren. Synes fremdeles det høres helt vilt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke forskjellen på ketolyse og atkins (hvis det da er noen?) men på Atkins har det vist seg over tid at blodverdiene er mye bedre og man har normale kolesterol verdier.

 

Faktisk så er uavhengige eksperter gått over til å råde folk å passe seg litt for karbohydrater, det er ikke så sundt som man tror.

 

Det jeg er skeptisk til er om dette virkelig klarer å holdes ut livet, tror for min del at man bør finne noe man kan leve med.

 

Har aldri gått på ketolyse men går på lav karbo og har gjort det i mange år. Mine karbohydrater, mer fett.

Kolesterolen min er perfekt, har tom for "mye" av den gode og sunne kolesterolen.

 

I det øyeblikket jeg sprekker og begynner å spise tull (vanlig pasta, sjokolade osv) får jeg dårlige verdier og går opp igjen i vekt.

 

Mager mat med masse karbohydrater kan funke for noen, jeg har prøvd det og det fungerer ikke for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...