Gå til innhold

Mat i dåp- kan jeg servere pølser til barna?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt tidlig ute med planleggingen her, men jeg har så lyst til å bestille tapas i dåpen til lillegutt. Ettersom det kommer en del barn, lurer jeg på om det er greit å ha noen pølser i tillegg, slik at alle blir fornøyde?! Eller er det bedre om jeg finner noe mer barnevennlig (f.eks gryterett), slik at alle kan spise det samme...?

Hvordan gjorde dere det? Blir 9 barn om alle kommer....

Skrevet

vi serverte pølser. Men husk en ting. MANNFOLK elsker pølser. Vi hadde 47 gjester 70 pølser. Og det blei tomt

Skrevet

He, he... ikke den rette til å svare. Blir litt irritert over de f....pølsene en alltid skal servere barna når det finnes så mye god mat til alle. En lærer jo barna at det er barnemat...uff. Jeg har aldri opplevd i vår familie, og vi tilbrakte mange år i utlandet, at barn trengte egen mat og vi gledet oss stort over "voksen" mat. Når vi har tapas og mange barn kommer lager vi ekstra mye kjøttboller og kylling, og passer på at der er noen milde retter. Stekte scampi bruker også å slå godt an hos barn, og det er mulig å kjøpe pølser med smak en steker slik det blir en del av tapas bordet. Ser for meg at der er noen kresne unger, men en finner jo alltid noe de kan spise og det kan jo kanskje oppmuntre dem til å smake nye ting når de andre barna spiser (i alle fall vår erfaring, så lenge ikke foreldrene står over å sier: det liker du ikke, det liker du ikke). Kan sette frem en pate som de kan ha på brød fks. eller en liten kyllingryte. Blir bare litt lei av at faren for et par kresne barn alltid bestemmer at barn skal ha søppelbarnamat:) Dagens frustrasjon:)

Skrevet

Hehe, takk for innspill!:)

Er forsåvidt enig med deg jeg og det var et godt forslag å bestille litt mer av de barnevennlige rettene (kjøttboller, kylling ol). Vil gjøre alt så enkelt som overhode mulig og da var pølser det første som falt ned i hodet mitt, men skal absolutt vurdere andre muligheter!:)

Skrevet

Husk at pølser er barnevennlige med tanke på at ungene sitter heller ikke rolig. vi hadde eget lekeområde.

Ingen av barna sitter rolig. Og da er pølser geniale

Skrevet

Det er nok baren mitt korstog mot de forbanna pølsene. Min erfaring er at barna sitter å spiser middag til de er mette, og så går de til lekeområdet. Er nok litt overrasket over vennene våre, men de fleste tillater ikke at barn går rundt og spiser. Jeg er mer slepphendt der med mine, da de var mindre, men våre venner er veldig strenge på det og jeg har tilgode å se barn går rundt med pøler/annen middagsmat.

Skrevet

Skjønner tegninga. Husker selv når vi var små at vi satt rolig å spiste ved bursdager ol.

Vet ikke hvordan jeg blir selv når lillemor er gammel nok. Foreløpig får hun alt når hun sitter i stolen. :D

Som i dåpen vår var det 8 barn mellom 3-5 og igjen av de hadde interesse av å sitte rolig under maten ol. De fleste jeg kjenner med barn bruker smågodt som barnevakt så:)

Men skjønner greia.

Og tror faktisk selv at snuppa her må lære seg å spise opp først ja:)

Og leke etterpå

Skrevet

De fleste av barna som kommer til oss er veldig flinke til å sitte i ro når de spiser (bl.annet tre 3åringer), så tror ikke at akkurat det blir noe stort problem..:) Vi skal også ha selskapet i matsalen på en sfo (veldig koselig matsal vel og merke), og der er det ingen krise dersom noen bestemmer seg for å grise litt..;)

Skrevet

Vi var i en veldig hyggelig dåp og et bryllup organsiert på samme måte. I barnedåpen spiste barna først (koldbort) sammen med foreldrene og de eldste på eget barnebord, og så hentet den elste alle barna under en fana. De gikk ned på lekerommet som var laget til, og vi voksne fortsatte middagen. Veeeelig praktisk, og de ble lovet en overraskelse når de var ferdig med maten. De spiker kaker sammen med oss senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...