Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #1 Skrevet 14. januar 2009 Jeg hadde en hard fødsel som endte med tang. Fikk en tredje grads revning. Har i ettertid strevd med at jeg lekker urin hvis jeg nyser, hoster eller anstrenger meg, men det verste er imidlertid at jeg ikke klarer å holde på luft eller svært løs avføring. Heldigvis har jeg vært hjemme de to gangene sistnevnte har skjedd, men jeg gruer meg veldig til jeg må begynne å bevege meg ut av huset over tid f.eks. på kontroller, barseltreff o.l. Jeg kan jo ikke holde meg inne alle dager jeg føler på meg at jeg får løs mage. Jeg er redd for at dette er noe som skal forbli slik for alltid og at jeg ikke vil tørre å ta det opp med legen. Jeg prøver å være flink med knipeøvelser hver dag. Blir litt demotivert siden jeg leser at det kan ta flere måneder før de har noen effekt og jeg føler at hver dag og uke snegler seg av gårde. Er det noen andre som har opplevd noe lignende og kan fortelle meg om det ble bra etterhvert og evt når?
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #2 Skrevet 16. februar 2009 Hei. Du bør kontakte en fysioterapeut og få hjelp av han / henne. Det blir bedre med hard trening, og fysioterapeuten instruerer deg til riktige øvelser. Masse lykke til
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2009 #3 Skrevet 17. februar 2009 Jeg fikk totalruptur og hadde problemer å holde på avføring. Det tok 1 år med daglig kniping før jeg ble helt bra igjen. Siden du klarer å holde på hard avføring så kan det hende at du blir bra allerede etter 3 mnd. Men KNIP KNIP KNIP, det er det eneste som hjelper både for urinlekkasje og kontroll på avføring. Viktig å få deg time hos en fysioterapeut som er spesialisert på bekkenbunnstrening. Ikke fortvil, bare knip så mye du kan!
Anonym bruker Skrevet 1. april 2009 #4 Skrevet 1. april 2009 hei vakum ble tatt på meg. har enda prob med store smerter og lekasje av alt den dag i dag. har blitt behandlet av 3 forskjellige behandlere helt siden fødselen.- har ikke hjulpet noe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå