Mary Skrevet 14. januar 2009 #1 Skrevet 14. januar 2009 Jeg har så lyst å lære jenta mi på 5,5 mnd å drikke vann. Hun får grøt på kvelden nå, og tror det kan være godt for henne å skylle ned litt vann under måltidet. Hun vil ikke ha vann fra flasken, for der er hun vant til å få melk (jeg ammer, men har av og til gitt flaske på kvelden når jeg har hatt lite melk), og tutkoppen vi kjøpte fra avent skjønner hun ikke noe av. Har forsøkt å fjerne den greia inni koppen som hindrer søl, men da bare renner det ut, og hun spytter vannet ut igjen... Noen tips, jenter? Finnes det andre ting jeg kan kjøpe å gi vann i?
mamsen=) Skrevet 14. januar 2009 #2 Skrevet 14. januar 2009 Tutkoppen fra avent måtte vi også bare kassere, den var helt håpløs. Har no en fra NUK og den er kjempe grei! Jenta klarer å drikke selv fra den (blir jo litt søl da..men må man vel regne med) Ellers er et tips å putte litt sukker i vannet slik at det blir littegrann smak på det for så å gradvis fjerne sukkeret helt. Ei venninne av meg vanna ut mme gradvis også slik at det kun ble vann tilslutt, funka kjempe fint!
Glad tobarnsmamma Skrevet 14. januar 2009 #3 Skrevet 14. januar 2009 Her har vi prøvd mye, men er SUPERFORNØGD med tutekoppen fra Tupperware. Jenta her er også 5,5 mnd, og får skikkelig til å drikke vann fra denne koppen. Uten noe som helst søl. Hun liker faktisk best kaldt vann, ikke lunket som mange anbefaler å begynne med... Kaldt rett fra springen, det sa helsesøster at var helt trygt nå.
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 14. januar 2009 #4 Skrevet 14. januar 2009 Vi introduserte litt vann da tulla var rundt 6 mndr fordi det var så varmt ute (midt i den varme perioden i sommer). Jeg fullammet fortsatt, så det var jo sagt at man ikke trengte det, men jeg var jo allikevel redd for at hun skulle få for lite væske. Hun ville nesten ikke ha, med en gang vannet kom, snudde hun vekk fra flasken. Bare for å ha sagt det, jeg fullammet, men hun fikk utpumpet mm hver kveld etter pupp, så hun var også vant til å få melk fra flaske. Da vi begynte med fast føde ca 1 mnd senere prøvde vi igjen, og hun drakk littebitt, før hun igjen dreide hodet unna, men etterhvert så har det bare blitt mer og mer. Nå som hun er større drikker hun fra tutekoppen, men når hun får vann på natta får hun det fortsatt fra tåteflaske da det blir mindre søl. Mitt råd er derfor å bare fortsette å tilby, og så vil det komme av seg selv etterhvert. Nå drikker hun MYE vann, uten noen form for tilsetning. Lykke til!
Mary Skrevet 14. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 14. januar 2009 Tusen takk for gode svar! Jeg tror jeg venter litt med å ha sukker i vannet, men skal prøve å kjøpe inn andre tutkopper og fortsette å tilby. Kanskje det dukker opp en tutkopp hun skjønner hvordan funker?
En snupp - og en knert i magen Skrevet 14. januar 2009 #6 Skrevet 14. januar 2009 Jeg har satt tåtetut på tutekoppen fra avent Hun klarer å sutte ut på tutekoppen innimellom, men bruker den mer som bitedings... Men setter jeg på tåtetut og har godt kaldt vann på går det ned på høykant. Da kan hun jo bruke håndtakene til å holde selv også. (Husk at du må bruke ringen fra tåteflaska for å bruke smokk på tutekoppen).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå