Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en liten gutt på 14 mnd, i september blir han storebror. Lurer litt på om noen av dere jenter har erfaring i forhold til hva man trenger av ekstra barneutstyr nå som det blir to små i hus. Feks, hva med vogn, har dere ekstra sete på vogna eller ståbrett eller gikk dere til innkjøp av søskenvogn?

Håper på mange innspill!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en gutt på to og et halvt og en som blir ett nå. 20 mnd imellom. Mitt beste tips er å ikke kjøpe inn noen ting ekstra som du ikke vet du må ha da. Se heller behovet an etter hvert. Det er så mye som forandrer seg og ikke blir sånn som du tror. Jeg kjøpte søskenvogn og den er brukt en gang så det var bare bomkjøp. Det eneste jeg trengte var seng til babyen. I sommer hadde jeg sete på vogna og det var veldig greit, men brukte det bare i en kort periode. Nå ville jeg heller valgt ståbrett.

Skrevet

Jeg har gjort som "dodi sin" her skriver, venter og ser an behovet. Kun kjøpt inn ei ekstra sprinkelseng. Venter nestemann (eller dame) i disse dager, og den forrige er snart 18 mnd. Har ikke engang kjøpt inn et eneste klesplagg.. Hehe.. hørte engang følgende utsagn:

Den første bader du,

den neste vasker du,

den tredje tørker du støv av..

Men jeg går og sikler litt på den Nordic Cab sykkel/pulk/vognen. Er det noen med to tette som har den og har noen erfaringer?

Skrevet

Hei lilleguttogspiren!

Har ikke to tette ennå, men er i akkurat samme situasjon som deg og lurer på det samme :-)

Jenta mi er også 14 mnd og nestemann kommer i september (ikke litt planlagt her i gården, er fortsatt sjokkskadet.....men går vel over etterhvert satser jeg på)

Ellers setter jeg pris på alle gode tips, jeg gruer meg litt, synes jo det er ganske kjempetravelt med ett barn....jeg er mye alene da mannen min reiser på fiskebåt opp til 6 uker om gangen. Håper noen har noen positive erfaringer?

Skrevet

hei :-) jeg har 16 mnd mellom mine to små. jenta mi er 2,5, gutten min er 15 mnd.

Eneste xtra som ble kjøpt inn var sprinkelseng til minsten og søskenvogna til Phil and Teds. jeg hadde aldri i livet kunnet klart meg uten vogna. Når jeg ser min lille gutt på 15 mnd kan jeg ikke se for meg at han om 1 eller 2 mnd skulle ha stått på ståbrett i hvertfall, men hadde det vært 2 år mellom hadde jo det gått fint.

Ellers så er det ikke noe mer som egentlig trengs. leker har man jo fra før av, alle stelleprodukter osv.

Skrevet

Signerer superglad ... det er egentlig ikke så mye man trenger (i hvertfall ikke om man får to av samme kjønn).

Vi har ikke hatt behov for å kjøpe mer enn en ekstra sprinkelsen, en dunpose til og søskenvogn. (også littegranne klær da største er født i juli og minste i desember ;-))

Det er 17 mnd mellom guttene våre.

Skrevet

lekegrind? så minstemann kan ligge trygt å pludre mens røveren gjør fantestreker..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...