yaszz Skrevet 14. januar 2009 #1 Skrevet 14. januar 2009 jeg har nettop fått en datter, hun har vveldig sterk suge kraft, mine bryst knopperer veldig såre o spurket, hver gang hun suger bare sprekker de enda mer, d gjør veldig vondt bruker krem j fikk fra legen men d hjelper ik
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #2 Skrevet 10. mars 2009 På apoteket og i de fleste baby-butikker får man kjøpt noen plastskjold som man har utenpå brystvorten når man ammer. Noen babyer synes det er vanskeligere å suge da, men hvis jenta di suger sterkt og bra kan du sikkert prøve slike. Du trenger jo ikke bruke de hele tiden, men bare en stund slik at brystvortene får leget seg litt. Gå på apotektet og spørr etter skjold til amming, så får du hjelp! :-) Lykke til!
Eso Skrevet 10. mars 2009 #3 Skrevet 10. mars 2009 Sånn hadde jeg det også de første ukene.. Hadde blødende sår på knoppene. Jeg syntes det blei bedre når jeg brukte albueskjell. Også er det jo bare å trøste seg med at det blir bedre!
mamazon <3<3<3 Skrevet 17. mars 2009 #4 Skrevet 17. mars 2009 Det kommer til å bli bedre, ta tiden til hjelp - etter hver amming smører du litt av melka utover brystknoppen og lar det hele lufttørke - i det hele tatt er det lurt å lufte så mye som mulig, det er bare å sette seg med åpen skjorte og gardinene trukket igjen. Smør med Purelan for å lindre og før amming (fås på apoteket). Jeg har også god erfaring med å bruke melkeoppsamlere (Avent) i BH-en for å ikke få noe gnisning på knoppene, det er jo ikke alltid det passer å gå og vifte med puppene . Ellers vet jeg at brystskjold, som nevnt over her, har vært redningen for mange, men jeg trengte ikke det, det grodde mye fortere enn jeg var redd for de første en-to ukene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå