Gå til innhold

5 mnd:har avvent med mat nesten hele natta..

Anbefalte innlegg

Skrevet

..fordi han krevde mat eller puppekos annenhver time.Våkner fortsatt ganske ofte,og da må vi gi han litt vann,og sutta.Noen andre som har nattavvent som kan si ca hvor lang tid det tok før de sov sammenhengende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis ungen din "plutselig" trenger mat med 2 timers mellomrom kan det være at h*n trenger mer næring, - på dag.

Men vi er ferdig med mat på natta (nesten i mål). Han legges i sju-halv åtte, ammes når jeg legger meg, og får mat igjen kl åtte. Jeg har vært bevist på det hele tiden og gjort det langsomt. Hadde 2timer mellom i starten, så satte jeg en 3timers "grense". Hvis ungen da våknet etter 2 timer, lot jeg han få stutte på finger'n til han sovnet igjen, så fikk han mat neste gang han våknet. -har tatt 3-4netter for hver endring av tidsintervall. Han drøyde selv 5måltidet til å bli 6 og da fikk vi problemer med å sovne etterpå (står opp kl åtte HVER dag ;-). Så etter noen uker med mat kl 6 sa jeg at nok er nok. Og nå får han ikke mat før åtte. -Det har nå tatt en uke (men vi har også vært bortreist), er ikke helt i mål, dvs han våkner ca 7.30... Med denne metoden har vi hatt litt uro, men aldri skriking i forbindelse med flytting av måltider.

Skrevet

Hei Makko.

Hvor gammel er sønnen din?

Høres ut som om du har fått til dette veldig fint. Vi har også begynnt å gi mat når jeg legger meg i håp om at neste måltid kan strekkes lenger og lenger ut på morrasida.

Skrevet

glemte å si at dette ikke gjelder hele natta,synes det er litt brått når han er så liten.de to første gangene han våkner får han kun vann hvis han ikke roer seg med smokken,og tredje gang han våkner,ca rundt fem-får han pupp.da spiser han mye i forhold til før,og sover vidre til halv ni. det var pappaen som ga sutt de første nettene,og det gikk helt smertefritt uten skriking.

han spiste lite og ofte på dagen også før,mn nå klarer han å holde seg tre-fire timer.da virker det ikke som han får for lite iallefall,han er blid og fornøyd,-og mer opplagt!...mn lurer bare på om man må drive å gi smokken flere ganger om natta,eller om de etterhvert slutter å våkne før de faktisk trenger mat..

Skrevet

Samme problem her. Snuppa krever mat annenhver time på natt, hun er 4,5mnd gammel. Var på ktr igår,men helsesøster sa at jeg skulle ikke begynne med fast føde enda. Hun har lagt veldig godt på seg,så trengte nok ikke mat annenhver time på natt. Hun sa at snuppa har nok bare fått en god vane. Pupp blir belønningen de får når de våkner..så hun rådet meg til å avvenne henne, til å kun få 1-2ggr pr natt. Sa at det brukte da ågå seg til etter 3-4 netter.. Da skal de slutte å våkne, for de får ikke "belønningen" lenger..:)

Skrevet

Barn slutter jo ikke å våkne, men de kan akseptere vann, smokk, trøst osv og sovne igjen uten melk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...