Gå til innhold

Truende fortidlig fødsel

gullskatt

Anbefalte innlegg

Jeg ble innlagt på sykehus forrige torsdag, og ble lagt på drypp for å stoppe fødselen. Er nå i uke 32.. Har nesten utflatet mormunn og 1cm åpning. Det er fantastisk kjedelig å bare måtte ligge, men det er jo for et godt formål.. Jeg vil jo helst ha jentene mine størst mulig før de kommer. Har fått lungemodnings- sprøyter, så hvis de kommer er de klare.

fikk lov til å reise hjem igår, og det hjalp betraktelig på humøret. Må bare være streng med meg selv, og tvinge meg til å holde meg i ro....

Fortsetter under...

Heisann, ja det er forferdelig kjedelig å måtte ligge, men som du sier selv er det til et godt formål :-)

Jeg ble innlagt uke 28, og fikk reise hjem uke 29, og i uke 32 måtte tvillingene tas pga svangerskapsforgiftning.

Jeg håper du klarer å kneppe igjen til uke 37 hvertfall, husk at der bare er en overgang, og nyt det mens du kan :-)

(Selv om det er kjeeeeeedelig...)

:-)

Hei!

Mine tvillinger kom til verden 2mnd for tidlig i uke 33 fordi jeg fikk svangerskapsforgiftning. Begge var friske da de kom. Lå 2mnd på sykehuset før vi fikk dra hjem. Det er ikke så farlig hvis dine kommer til verden nå. De havner nok på nyfødtintensiven og må ligge der ei stund, men der blir de tatt godt vare på. Mine var 2150 og 1790 da de ble født. De er nå over 10kg og 18 mnd gamle:)

Lykke til. Dette går så bra.

Tvillingene våre, to gutter, var 1850 og 2412 gram da de ble født. De fikk en tøff 1 og 2 dag, en i respirator og begge på cpap. Men etter de første døgnene gikk det fort fremover. Jeg hadde også fått 2 lungemodningssprøyter mnd jeg ble lagt inn.

Etter noen dager måtte begge i lys pga gulsott, men begge fikk da koblet seg av cpap og pustet helt uten noe hjelp.

Fredag forrige uke var de i sin 35 uke, dvs de hadde vært på sykehuset i 2,5 uke og da begynte vi med amming i stedet for mat i sonde. Det gikk forbausende fint, de spiser nå selv og vi ble utskrevet fra sykehuset i går, da guttene var 3 uker og 1 dag gamle. Det var vist svært sjelden at barn født 8 uker før tiden fikk reise så tidlig hjem så vi har vært heldige. Skal nå til helsestasjonen en gang pr uke for å sjekke at de legger på seg det de skal.

Legene nevnte til meg at fra uke 32 pleier det å gå veldig fint med barna.

Masse lykke til :-)

• 2 måneder senere...

Vi fikk tvillingjentene våres i uke 31+3 pga blødninger, og jeg hadde rukket å få 2 lungemodningssprøyter. De hjalp nok ganske mye. De veide 1534 og 1700 ved fødsel, og lå med cpap 1 døgn. Hun som veide minst måtte ha litt oksygen etterhvert, men ellers trengte de bare og "fetes" opp. De er utrolig flinke på nyfødt intensiv avd, men for en fantastisk opplevelse å kunne reise hjem etter 5 uker på sykehus! Utrolig deilig!! 5 uker er ingenting i forhold til de som er der mange måneder....jeg er evig takknemlig for at ting har gått bra! Men skal ikke ta ting for gitt...... ......

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...