Gå til innhold

Kvalm, og spyr opp all mat og alt flytende :(

Stilars

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg er nå i uke 7. de foregående 2 ukene har jeg vært veldig kvalm på morgene og på ettermiddagen/kvelden. men kanskje spydd 2 ganger bare. men nå spyr jeg opp all mat og alt flytende :( jeg sover nesten ikke på natta fordi jeg er så kvalm, veldig slitsomt!!

er egentlig litt sulten og tørst, men det frister ikke å spise og drikke når alt kommer opp uansett

Noen som har noen gode tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! jeg har også hatt det sånn, er nå i uke 23 og begynner å bli bedre.

Dra til legen... det er medisiner du kan få for oppkast og kvalme. Går du sånn lenge kan det også hende du må legges inn på sykehus for å få iv næring. Jeg var innlagt på sykehus for iv næring allerede i uke 6.

Av medisiner har jeg brukt Afipran og Phenergan. I tillegg har jeg fått beskjed av lege om å ta tilskudd av B- vitaminer( vanlig kjøpt reseptfritt på apotek), noe man mister mye av når man kaster opp hele tiden. Ellers har en sykemeldign virket bra, ligge på sofaen hele dagen og få mannen til å gjøre alt husarbeid osv.

Det er slitsomt å ha det slik... men det går over.. for noen etter 12-14 uker mens andre holder på hele svangerskapet.

Lykke til!

• 3 uker senere...
Skrevet

åssen går det med dere nå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...