Gå til innhold

Vil plutselig ikke ta flaske lenger - noen gode råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår er snart 3 mnd og vi har vært bevisste på å lære han å ta flaske fra han var ganske liten. Det har gått helt fint, spiste senest av flasken for en liten uke siden.

Så for et par dager siden dro jeg på kino, mens pappan skulle ha minsten hjemme - da nektet han å drikke fra flaska; ble bare illsint.

Har prøvd med både mme og vanilg brystmelk.

Noen gode råd for å få han til å ta litt flaske igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd ulike typer flasker? Det samme skjedde her, og jeg prøvde mange ulike flasker. Plutselig tok hun Mam sin ultivent flaske, og kveldene var igjen reddet. :-) I tillegg drikker hun faktisk av Tupperware sin tutekopp (fikk det til allerede 4 mnd gammel)...

Skrevet

Ah - det samme skjedde med oss! De små må visst nok ha flaske hele tiden for ikke å glemme!

Prøv flere forskjellige flasker, og prøv også kopp med tut - det var det som funket for oss (hun tok aldri flaske igjen :))

Skrevet

Min på 3 mnd får flaske 2-3 ganger i uka for å vedlikeholde. Sist hadde jeg nemlig ei som nekta, og det vil jeg ikke ha igjen. Vil gjerne ha muligheten til å bevege meg utenfor huset uten barn en kveld eller to i uka:)

Han illskriker når flaska kommer, men etter ett minutt tar han den likevel. Meg nekter han å ta den av, for da blir nok puppen for nær:) Pappaen får det til heldigvis.

Prøv igjen, han kan det sikkert, men puppen er bare så mye bedre:D Pappaen her går å bysser han av og til for å få han til å ta første slurken, og setter seg etterpå. Vi har og byttet til større smokk, da går det ned raskere og mer mat.

Skrevet

Hei samme problemet fikk plutselig vi og!

Så kom jeg over chicco sine i lateks.. Og da tok ho den igjen! Nesten bedre enn før... Men nå kan jeg bytte på litt, for nå får ho oftere.

Men chicco var redningen her:) (bruker de på avent)

Skrevet

Hvor får du tak i de smokkene? Vi trenger hjææælp ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...