Miss Dynamite Skrevet 14. januar 2009 #1 Skrevet 14. januar 2009 jenta er 3 mnd og får for mye mme i løpet av et døgn.... prøvde litt hipp m fersken og banan og det gikk rett ned. fikk råd om å ta den veeeldi tynn og på flaske... mn fikk så mye teite kommentarer at dette er farli bla bla... meeen det blir for mye mme i døgner,hver dag (jente som er glad i mat) hva kan jeg gii hun evt, og hvordan doseringer osv ??
Gjest Skrevet 14. januar 2009 #2 Skrevet 14. januar 2009 Hør med legen din. Det var en tråd her tidligere i dag hvor ei hadde mått begynne med grøt på babyen på 3 mnd fordi den drakk alt for mme i døgnet. Er jo veldig milde disse 4 mnd grøtene. Eller lag velling på maisgrøt, blandet med mme.. Ta 2-3 skjeer grøtpulver i flasken. Men du må nok lage større hull i flaskesmokken. Men hør med legen el.helsesøster først.
Miss Dynamite Skrevet 14. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 14. januar 2009 helsesøstra mi er hun som sa dattra mi var overvektig og måtte nekte hu mat osv kan vel ringe legen..... j tok ca 30 ml grøtpulver og blandet mme opp til 125 ml,mn hu virket ik spesielt mett
craZy&roCkaNattTerorist Skrevet 14. januar 2009 #4 Skrevet 14. januar 2009 Jenta mi fikk hipp fersken og banan grøt fra hun var 3mnd! Legger hun får mye på seg siden hun ikke kan drikke mere mme?
Frøken Freken Skrevet 14. januar 2009 #5 Skrevet 14. januar 2009 Jeg syns f... meg at du skal klage til kommunen på den helsesøstera! Det hører ingen plass hjemme å si sånne ting, du bør i alle fall bytte helsesøster.
Gutt 05 og 08 Skrevet 14. januar 2009 #6 Skrevet 14. januar 2009 hei, sønnen min på 4.5mnd, får mme. han veier litt mere enn gjennomsnittet. men helsesøster sa jeg bare skulle gi han mat når han var sulten. og hvis han ville øke mengden, så skulle jeg gi han mer. man skal jo ikke slanke babyer da..
Miss Dynamite Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 15. januar 2009 hu legger braaa på seg ja... det må jo være pga mme, for hu er matmonster, men hun får for mye over anbefalt døgn grense... godt over 1liter... jeg prøvde som sagt hipp grøt også.. så tynn at hu drakk den fra flaske,men den var jo også blandet med litt mme, typen er ikke enig om å begynne med grøt nå, men... ja jeg skal iallfall bytte hs for snakk om å drepe selvtillitten min... hu spurte om j ga ungen flytende smør siden hu er så feit.. noe hu igrunn ik er... bare gode valker.. hu regnet ut at hu la på seg ca 280g i uka...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå