pablo Skrevet 13. januar 2009 #1 Skrevet 13. januar 2009 Har jo utrolig mye fine klær til henne.Men hvis hun bare skal bruke ull body blir jo genser alt for varmt inne.Hva bruker dere andre til barna deres? Hun er 14 mnd
Nikki_29 med 2 prinsesser Skrevet 14. januar 2009 #2 Skrevet 14. januar 2009 Blir lite med fine klær, mi går til dagmamma da, men blir jo det samme. Bruker praktisk klær, ikke fin. Altså, gode bukser, tar på henne en genser når vi drar, men inne går hun storsett bare i ullbody, tror nesten de gjerne går bare i ullbuksa også. Noe som jeg syns er helt greit, ser ingen vits i å pynte henne fordi jeg syns klærne er så fine
gutt06og07 Skrevet 14. januar 2009 #3 Skrevet 14. januar 2009 Går som regel bare i body og strømpis inne. Men kler ham i fine klær da, bruker ikke de styggeste klærne når de er rundt folk.
Nikki_29 med 2 prinsesser Skrevet 14. januar 2009 #4 Skrevet 14. januar 2009 Hehe, kler ikke på henne stygge hullete klær jeg heller, bare så det er sagt, men prøver å tenke komfor, tar ikke på henne en stram jeans bukse som hun knapt kan røre seg i
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #5 Skrevet 14. januar 2009 Jeg har også mye fine klær til jenta mi som blir liggende nå som hun er i bhg. Jeg kler på henne ullbody og stømpebukse, så har hun på seg bukser som er lette å bevege seg i, viktigere for meg å vite at hun har komfortable klær enn fine klær i bhg. Dessuten ser det som regel ut som om hun har rulla seg i matfatet når hun kommer hjem, og da er det greit at det ikke er de fineste klærne som er fulle av fruktflekker f.eks
Snupi27 Skrevet 14. januar 2009 #6 Skrevet 14. januar 2009 MÅ barna bruke ullklær hver dag da? emilie bruker hvertfall ikke det hver eneste dag. hun har på seg ullbody om det er veldig kaldt ute.. ellers har hun vanlig body på seg. tar heller på ulltøy når hun skal ut.
trippeltopp Skrevet 15. januar 2009 #7 Skrevet 15. januar 2009 så lenge minsten beveger seg mest nede på gulvet synes jeg det er ok at han har litt gode klær på seg. bruker ullbody/stilongs innerst, og deretter bukse og genser. gode, myke bukser er et must. dessuten har jeg en myk god fleecedress liggende der hvis han er kald. komfort kommer langt foran utseendet, når det gjelder småen. han trenger ikke ha de peneste klærne bare de er gode å ha på - MEN han skal aldri se vannstelt ut..
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 15. januar 2009 #8 Skrevet 15. januar 2009 Vi bruker ull innerst og tar gjerne en kjole eller lignende utenfor. Synes kjoler er både praktisk og fint. Vi har ofte ullstrømpebukse med helt tynn tynn ullstilongs over.
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 15. januar 2009 #9 Skrevet 15. januar 2009 I barnehagen bruker hun ullundertøy med en t-shorte/tynn genser og løs og god bukse. Hjemme bruker hun bare ullundertøy eller vanlige klær.
Prinsesse_og_prins<3 Skrevet 17. januar 2009 #10 Skrevet 17. januar 2009 Tulla mi har ullklær liggende i barnehagen som de har på henne når hun skal ut, så jeg kler henn i de klærne som jeg synes er både fine og komfortable til henne.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2009 #11 Skrevet 17. januar 2009 Vi bruker ullbody og ullstrømpis hver dag i barnehagen. Over dette har vi noen ganger ullfleecekjole. Da er jeg trygg på at hun er varm og god ute, og at de ansatte får det enkelt. Synes faktisk synd på de når de skal ha ut en haug med unger som har på seg upraktiske klær. Bomullsklær utenpå ullklærne som må av, eller kanskje ikke ullklær på i det hele tatt slik at de må skifte alle klærne... Da bruker de masse tid på påkledning som de kunne brukt på lek... Jeg vet at de ansatte setter pris på dette, for jeg sparer de for masse unødvendig arbeid! Ta på ungene ullklær om morgenen om det er det de skal ha på når de skal ut folkens!
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #13 Skrevet 18. januar 2009 Vi har bare fine klær til jenta vår vi og derfor er ikke dette med fine/stygge klær i barnehagen noe problem. Hvorfor kjøper dere klær dere synes er stygge? Finnes masse fine klær som er praktiske:) Og får man noe man ikke liker er det vel bare å bytte?
beggeto Skrevet 18. januar 2009 #14 Skrevet 18. januar 2009 Hei, er egentlig enig med deg og prøver å ha på henne klær som hun også kan ha på ute. Men syns det er litt vanskelig. Har alltid på henne ullobdy og ullstilongs innerst, så det slipper de ihvertfall å bytte. Men tenker at inne er det passe med et tynt lag utenpå (f.eks tynn fleecedress eller vanlig joggedress), mens når de skal ut tenker jeg hun må ha noe tykkere mellom bodyen/strømpebuksa og utedressen. (Fleecedress eller ulldress). Er gankse kaldt her da, ca 10-13 minus. (Forresten bare -5 siste uka) Så hvilke type klær er passelig da?
Gjest Skrevet 18. januar 2009 #15 Skrevet 18. januar 2009 Vi bruker nesten aldri gensere eller bukser nå på denne tiden. Det er i så fall kun når vi skal i besøk eller handle el. Han får på seg ull body og stillongs om morgenen, og ulldress utenpå der når vi skal ut + evt et vindtett lag ytterst. I bhg er det body, stillongs og en myk bukse (joggebukse, strikket bukse, fleece etc) Er det kaldt bruker han en ullvest også. Ingen vits med bomullsgensere og klumpete bukser når de skal leke og kravle rundt på gulvet.
beggeto Skrevet 18. januar 2009 #16 Skrevet 18. januar 2009 Innlegget over var retta til Anonym 23:30 17.01.2009. Men alle kan jo svare.. hvilke klær er både myke og varme nok som mellomlag under utedress og samtidig ikke for varme til å bruke uttapå ullundertøy inne... For jeg tenker at bare ullbody og ullstrømpis er litt kaldt inne. Min går ikke enda, så det er mye golvkontakt...
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #17 Skrevet 18. januar 2009 Jeg bruker janus sin ullfleece; prinsesse/prins eller regnbueull utenpå tynne strøpmebukser inne. Da kan de bare bruke det under dressen, og eventuelt suplere med hel ulldrakt eller hjemmestrikk utenpå det igjen om det skulle være veldig kaldt. Lurer jeg, så spør jeg personalet i barnehagen hva som fungerer. De kan masse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå