Anonym bruker Skrevet 13. januar 2009 #1 Skrevet 13. januar 2009 Hei dere som bruker brettebleier.. spesielt dere som bruker den typen som kommer fra nøstebarn. Hvordan fungerer disse på barna deres? får dere på dem normale klær, eller må dere opp i størrelse for å få "plass" til alle lagene?
regine74 Skrevet 14. januar 2009 #2 Skrevet 14. januar 2009 Jeg brukte brbettebleier fra nøstebarn på mitt føste barn (og så vidt på nr to). Hadde få lekasjer på jenta, men mange på gutten. Den største ulempen på jenta var at hun ble veldig stor rundt rompa. Jeg måtte gå opp i størresler på bodyer, men da ble disse for lange på ermene. Buksene ble også for lange på beina for å passe over rumpa. Jeg har akkurat i dag bestilt formsydde bleier til nr tre og håper disse skal fungere bra. NB. Jeg synes ikke arbeidet med å ta på bleiene eller vaske og brette disse var noen stor jobb
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #3 Skrevet 14. januar 2009 Er det større sjanse for at det blir lekkasjer med guttene?
Laybik Skrevet 14. januar 2009 #4 Skrevet 14. januar 2009 Maja fikk plutselig en helt annen rumpe etter vi begynte med tøybleier! Det er egentlig på bodyene vi merker at vi må dra litt ekstra i de for å få kneppet de igjen nede. Men hun bruker vanlige klær ja. Når kunne jeg aldri funnet på å tre på henne stramme jeans uansett... Vi bruker ullbukser som sperrelag. Vi er superfornøyd med tøybleier å kan anbefale det på det sterkeste! Brettebleier er helt supert synes jeg, men jeg bruker et ekstra innlegg inni, ellers blir hun så våt. Har forresten aldri hatt en eneste lekkasje, ullbuksene holder tett hos oss:-) Håper du blir fornøyd, lykke til!
Krokodillemor Skrevet 15. januar 2009 #5 Skrevet 15. januar 2009 Det går an å kjøpe en bodyforlenger slik at en slipper å gå opp en størrelse.
en liten og en stor! Skrevet 1. februar 2009 #6 Skrevet 1. februar 2009 Hei! Bruker mye brettebleier, og må gå opp en størrelse i bodyer pg bukser. Hvor får man kjøpt slike bodyforlengere? Hørtes praktisk ut, ja... :-)
Eline på vei med nummer to Skrevet 4. februar 2009 #7 Skrevet 4. februar 2009 Krusedull har, både på nettbutikken, http://www.krusedull.net/krusedull/showkat.php?kat=73 og i butikken på Bakklandet i Trondheim
Eline på vei med nummer to Skrevet 4. februar 2009 #8 Skrevet 4. februar 2009 Vi bruker brettiser (men de fra Jysk) med enten PUL (Thirsties og ImseVimse er favorittene her) eller ullbukser, har brukt vanlige klær hele tiden, str 50 varte i 5-6 uker, men da brukte vi bodyforlenger på slutten (genial oppfinnelse!) Når man bretter konvoluttbretten så blir ikke bleiestumpen så stor som hvis man bruker nøstebarnbretten (trekantbretten).
smilan Skrevet 4. februar 2009 #9 Skrevet 4. februar 2009 Ullbukser, slike hjemmestrikka... Veit ikke tilfeldighvis hvor man får tak idet på nettet evt?? Eller har du en oppskrift som jeg skjønner (strikker sokker, det er det.) Tusen takk på forhånd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå