Anonym bruker Skrevet 13. januar 2009 #1 Skrevet 13. januar 2009 Hvordan er samarbeidet med barnevernet?Off jeg tenker at jeg hadde trengt det og kansje barna også men tør ikke!Er så redd for å miste dem eller kontrollen over mine egne barn!Selv om ingenting tilsier at jeg bør være det i mitt tilfelle men hører skrekkhistorier:=( Får vi velge selv hvem man vil skal ha barna?Jeg kunne faktisk tenkt meg at dem skal være hos et homfilt par.Kansje det er sært men.....Jeg tror jeg hadde hvert mindre skeptisk da+dem trenger gode mannlige rollemodeller.Jeg har to barn og lurer også på om dem bør være i sammen avlastningshjem?Kansje det er bare jeg som kan avgjøre det men hva tenker dere.Dem er veldig glad i hverandre og det hadde hvert greit å slippe å forholde seg til flere men samtidig så tar min kjære datter stor plass.Hun er ernergisk og krevende på godt å vondt.Litt usikker på om det ville blitt for mye med begge to.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2009 #3 Skrevet 13. januar 2009 Det er dessverre ikke så lett for foreldre med friske barn å få avlastning. stort sett er det tiltak for de med barn med handicap, og det gjelder enslige forsørgere, også... Men ellers så blir nok BV glad om en finner familie selv, da de sjelden har mange nok familier. De BV har, prøver de å matche med brukerene. Du får møte dem, og "godkjenne" dem. Kjemien skal stemme, og barna skal like dem. BV blander seg sjelden så mye, annet enn å passe på at besøkshjemmet er egnet, at tiltaket passer(ved samtaler om hvordan det går, sånn en sjelden gang), og så betaler de lønnen til avlastningshjemmet.
*toppris* Skrevet 13. januar 2009 #4 Skrevet 13. januar 2009 jeg selv er midt i en prosess hvor jeg skal ha et avlstningshjem...bli et avlastningshjem heter det vel... lurer du på noe kan du bare sende en pm...
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2009 #5 Skrevet 13. januar 2009 Skal du ta plassen fra folk som virkelig trenger det? Neste gang vurder p-pille
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2009 #6 Skrevet 13. januar 2009 Vi har ikke hørt hele historien er folkens, kan være flere grunner enn " jeg er sliten mor" som fører til at hun ønsker avlastningshjem selvom hun har friske barn. Kanskje moren selv sliter med problemer nå, depresjon, angst eller ligenenes. Kanskje det har vært et dødsfall eller er alvorlig sykdom i nær familie. Hun trenger ikke brette ut hele livet sitt til oss, selvom hun spør om noe her inne.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2009 #7 Skrevet 13. januar 2009 Da burde hun vel fortelle hvorfor så slipper hun drittslening.
Gjest Skrevet 13. januar 2009 #8 Skrevet 13. januar 2009 Såvidt jeg kan se så er det iallefall noe med den eldste. "energisk og krevende på godt og vondt" skriver hun jo. Og anonym oppi her, har hun egentlig forklaringsplikt for å slippe dritt fra dumme damer som ikke klarer å styre tastefinga sine?
serin@ Skrevet 13. januar 2009 #9 Skrevet 13. januar 2009 Ikke noe å være redd for, jeg har hatt en kjempe fin dialog med barnevernet. Jeg ønsker også fortrinsvis et homofilt par, men er åpent for alt med en tydlig mannlig rollemodell! Men sett igang nå, tar laaaang tid, her har søknaden ligget siden august. Og ingen passende hjem så langt. bor i en av landets største byer..vet ikke om det kansje er lenger ventetid her..?
*toppris* Skrevet 13. januar 2009 #10 Skrevet 13. januar 2009 ventetiden kommer helt an på hvor mange hjem de har og hva som passer... de vil matche det så godt som mulig for begge parter.... slik at alle skal føle seg trygge...
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2009 #11 Skrevet 13. januar 2009 HAHAHHAHA tror dere at dere kan velge og vrake i avlastningshjem dere eller? Jeg vil helst ha homofiltpar. Så stort er tydeligvis ikke behovet.
serin@ Skrevet 13. januar 2009 #12 Skrevet 13. januar 2009 poenget er at her i min by, finnes det INGEN hjem...alle er opptatte! Ikke noe med å matche eller ikke her!
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2009 #13 Skrevet 13. januar 2009 Hva er ditt problem, NN 23:44? Har du ikke fått det du ville i kveld? At en har ønsker i forbindelse med avlastningshjem, er da normalt. Det spør BV om også, det. Og jeg har stor forståelse av det med behov for mannlige rollemodeller. Det er noe barn trenger, men ikke alltid kan få hjemme.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2009 #14 Skrevet 13. januar 2009 Vi er avlastningshjem. Foreldre kan velge om de vil ha hjemmet eller ikke. Kjemien må stemme. Foreldrene får komme hjem til oss og se hvordan vi har det før de sender sitt mest dyrebare til oss. Mange foreldre har litt spesifikke ønsker, feks så var det to jenter som kanskje skulle komme til oss, men da vi ikke er kristne (eller religiøse om du vil), så ville foreldrene ha et annet hjem fordi det var viktig for dem at jentene var i et kristent avlastningshjem.
*toppris* Skrevet 13. januar 2009 #15 Skrevet 13. januar 2009 du anonym over her.... selvsagt homofilt par er vel et vanskelig kriterie som nok ikke kan bli dekket... men man kan da ha et ønske! har du ikke noe konstruktivt å komme med trenger du vel ikke skrive noe... HI skriver her ford hun faktisklurer på ting, ikke for å bli slengt full i dritt... og ja man kan faktisk få være med i valgprosessen!!! føler man at det ikke vil gå eller man ikke føler seg trygg kan man si nei... men da må man vente til et eventuelt annet hjem dukker opp!!!
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2009 #16 Skrevet 13. januar 2009 Om det er i Bergen du bor, så vet jeg at det er hvertfall ett barnevernskontor med flere hjem enn barn for øyeblikket. Kan dessverre ikke sende deg pm, skulle heller gjort det der. Derfor blir jeg i stedet anonym her.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2009 #17 Skrevet 13. januar 2009 Jeg vil at dette skal være et godt tilbud for barna mine også.Ikke bare for meg!Jeg tror dem hadde hatt godt av gode mannlige rollemodeller!Samtidig så er jeg livredd for overgrep.Jeg vet at det kansje er feil av meg å tenke slik at:homofile er 100%tryggere enn andre men det er det jeg føler.Tro meg jeg skal ikke ha flere barn men vær så snill å klabb igjen en gang for alle! hi
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2009 #18 Skrevet 13. januar 2009 Jeg hadde trengt litt luft innimellom.Jeg er ressursterk men blir sliten som mange andre.Kansje det er litt ekstra slitsomt siden jeg er alene med 2 små.En på 1 og ei på 4år.Pappaen har litt problemer og kan derfor ikke ha dem annen hver helg+1 dag i uka.Han har dem 2-4 timer ca hver 10dag.Aldri samtidig så jeg har ikke avlastning som andre aleneforeldre. Dere som slenger dritt til meg som fra før av er nede! Mener dere at jeg er en svak,ynkelig person som ikke burde hatt barn.Skremmer meg at folk kan dømme på "oss"aleneforeldre på den måten.Livet er ikke alltid en dans på roser å mine barn har det bra takk hi
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2009 #19 Skrevet 13. januar 2009 Se til pokker og skjerp deg!!! Hva pokker vet du om HI, hun har faktisk rett på avlastning pga hun er alene! Jeg er selv alenemor og det er ingen dans på roser!
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2009 #20 Skrevet 13. januar 2009 Ja jeg vet hvordan det er, er selv alenemor, og det er veldig tøft til tider. Har ikke noe bf som stiller opp eller tar ansvar så er alene 24/7, så føler jeg trenger litt fri iblandt selv. Men selv ville jeg aldri hatt avlastning imellom BV pga jeg vet om så mange som har opplevd mye dritt takket være dem. Så jeg skal heller snakke med trygde kontoret, moren min mente man kunne få litt penger utbetalt for å ha en til å passe barnet/a så så mange timer i mnd. Man kan da bestemme selv noen man kjenner f.eks. Vettu ikke hør på de idiotene som slenger med den feige leppa si! Du vet noe annet! Vi er tøffe som er alene, som faktisk gjør noe med livet om vi ikke trives i forhold osv. Håper du finner en løsning som passer perfekt for deg Hilsen Alenemor
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2009 #22 Skrevet 13. januar 2009 Bare hyggelig, håper du fikk noe ut av innlegget mitt Hilsen Alenemor
*toppris* Skrevet 14. januar 2009 #23 Skrevet 14. januar 2009 nav har ordning ang støtte til barnepass.... men de fleste benytter seg gjerne av den med tanke på å få dekket litt av bhg kostnader... nav dekker 64%av utgiftene til barnepass i mnd... kontakt nav:)
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #24 Skrevet 14. januar 2009 Enig med mange her oppe. Hvordan kan folk missbruke avlastningshjem? Dere har valgt å få barn. Har man friske barn har man ikke rett til avlastningshjem. Barn er ingen menneskerett. Man har valgt det selv
Guri malla Skrevet 12. april 2010 #25 Skrevet 12. april 2010 Makan til idiotiske innlegg her av folk som på død og liv må dømme for å føle seg bedre selv! blir kvalm av slike smålige og sneversynte mennesker....pjuk!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå