Gå til innhold

Sønnen min vil ikke ha middag... hvilke favoritter har deres små? 7/8 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 7,5 mnd vil ikke ha middagsglass som jeg kjøper. Synst det er vanskelig da det er så mye å velge mellom.

Jeg lurer også på om problemet kan vere at han ikke er sulten??

Han får grøt ca kl 8 om morgenen.

Lunsj (mme) i ca. 12-13 tiden

Middag ca. kl. 15. mme

kveldsgrøt og mme ca. kl 18.18.30

Lunsj og middag blir jo veldig tett, det er derfor jeg mistenker at han ikke er sulten.

Problemet er at det kræsjer veldig med sovingen om jeg flytter på måltidene.

Dette er så utrolig vanskelig, men jeg ser og at han har behov for litt tyngre mat i magen.

Noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd Hipp glassene som heter Pasta Penne med grønnsaker og en med nudler ett eller annet... de er orange av farge - 6 mnd. Min gutt har så og si bare ville ha disse, og vet om flere babyer som har disse som favoritter.

Skrevet

Gutten min vil bare spise hjemme laget middag, jeg har prøvd nesten alle glassa..kresen liten fyr;-)

Skrevet

Lillemann her er mest glad i div. pastaretter når det gjelder glass, men det som er mest populært er hjemmelaget mat! Jeg har to barn fra før som jeg brukte mest middagsglass til, men nå har jeg laget litt middag til minsten og lagt i fryseren og det er jo faktisk fort gjort;)

Lillemann er mest glad i mat med litt smak i og de middagsglassene smaker jo ikke stort...

Prøv å kok opp en del poteter, gulrøtter, brokoli, ev. noe kjøtt og bland i en blender e.l. Jeg lager enten en brun saus eller så blander jeg det med lettsaltet kokt vann.

Det som faktisk har vært mest populært er lever! Det inneholder jo masse jern også:)

Prøv deg frem og gi gutten din litt tid på å venne seg til de nye smakene. Hvis du finner noe han vil ha så gi han det i noen dager før du prøver med noe nytt;)

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen.

Jeg har laget middag til ham selv noen ganger, dette spiser han.

Nå har det seg slik at jeg er alene og skjelden lager middag siden det bare er til meg selv. Og siden jeg ikke har frys så er det litt vanskelig å lage middag for å putte den i frysen.

Noen fler`?

Skrevet

Nå er gutten min altetende, hehe.. Men, jeg har merket at han sluker de økologiske glassene kjappere enn de som ikke er det.. (HIPP, Nestle sine økologiske glass og de økologiske fra Småfolk) Kanskje verdt å prøve de? Konsistensen er av en eller annen grunn mer flytende på økologiske typene!

Nå er han som sagt en som spiser det alt, men det er tydelig at alle former for pasta/tomat/kjøttsaus er noe som han syntes er veeeldig godt.. Samt 6 mnd glasset fra HIPP med kalv, gulerot og mais:)

Det går seg nok til skal du se:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...