Gå til innhold

Utpumpet morsmelk som har stått i kjøleskapet.....hvordan ser deres melk ut da??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min legger ikke på seg av mm. Holdt det gående til han var 4 mnd med en elendig vektoppgang....omtrent ingenting. Begynte da å gi grøt og mme i tillegg. Nå har han lagt på seg mye og er snart oppe på normalvekt i fht alderen.

men dette har fått meg til å tenke på om min melk ikke er den beste.

Hvordan ser deres melk ut etter at den har stått i kjøleskapet??

her er det litt sånn melkevannfarge....mer blank veske og så ligger det et tynt lag med hvitt belegg på toppen.

Burde det vært mer av det hvite belegget?? hehehe....forstår dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det mest "skummet melk", og et lite lag med "fløte" på toppen. Jeg vil anslå 2/3 med skummet og 1/3 med fløte. Trodde det var ganske normal fordeling. Men nå må jeg skynde meg å legge til at poden min hovedsakelig ernæres på mme, og følger dermed vekstkurven som han skal. Uavhengig av morsmelka.

Skrevet

Oi, det var i hvertfall ikke 1/3 fløte i min melk.. Hvis jeg pumpet ut 100 ml, var det vel et par mm med fløte på toppen bare - og jeg hadde omtrent fløte i puppene sa helsesøster.. Guttungen la på seg mellom 350 og 400 g i uka til han var hvertfall tre måneder (veide hver uke for han er født i uke 34).

Så jeg tror ikke det har noe å si om du har mye fløte på toppen eller ikke.. Men hvis du er usikker på om du har nok melk så kan du jo veie en gang i uka kanskje, i følge ammehjelpen er en vektoppgang på 120g + i uka fint når babyen blir fullammet. :-)

Skrevet

Oi, jeg ser jo nå at han ikke blir fullammet, så bare se bort i fra det siste jeg skrev. ;-)

Skrevet

Min ser også ut som skummet melk med et litt mer beleggaktig lag på toppen. Ikke så mye som 1/3 del. Mine barn har gått raskt opp i vekt og har fått valker på både armer og bein av kun morsmelk;)

Skrevet

Det er ikke 1/3 "fløte" når jeg har pumpet melk stående. Er kanskje 3-5mm tykt det helt hvite.

Skrevet

Her ser det også ut som skummelt melk, med et tynt lag fløte på toppen. Veldig lite, ser det ut til. Men gutten legger fint på seg når jeg fullammer, så han får det han trenger.

Når melka har vært fryst og står og tiner i kjøleskapet, derimot, deler den seg helt annerledes... I en nesten vannaktig del, og en del som nesten ser ut som hvitt skum. Bland det sammen, og melka er vanlig igjen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...