Gå til innhold

Hvilken type pose har du i vogna til babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må kjøpe ny pose til vogna nå da vi venter enda en baby. Har voksipose til minstemann og er veldig fornøyd med den. Men så sies det at det ikke er plass til to voksiposer i en søskenvogn, så da må jeg finne på noe annet lurt.

Men er jo så mye å velge mellom! Lammeskinnsposer, fleeceposer, ja you name it. Hva er bra??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Se på tv2.no på "tv2 hjelper deg" testen.

Programmet var sist torsdag ang. vognposer..

Skrevet

Så den testen. Men synes det blir litt feil å velge pose kun utfra hva som er mest brannfarlig. Er ikke så stor forskjell på 1 og 3 sekunder når det gjelder antenning av noe.

Skrevet

Eh,da har du ikke sett skikkelig på testen tror jeg.

For det hadde ikke bare med brann å gjøre,

å jeg for min del som ikke røyker osv bryr meg lite ang.brann for hvor stor sannsynligvis er det for at den posen brenner..?!

Jeg ser vertfall bort fra akkurat den kategorien ang. brann..

Du får høre i butikker hva de anbefaler da.

Skrevet

Vi kjøpte en Odenwälder Babynest dunpose fordi den passet best i bagen på vår Brio Kombivogn. Dunposen kan jeg "dytte litt til" i sidene og enden slik at den tilpasser seg bagen. Jeg er kjempefornøyd med posen, synes den holder poden god og varm.

Vi så også testen på TV2, men har ikke tenkt å kjøpe ny pose bare fordi den vi har kom dårlig ut i test.

Skrevet

Jeg har Voksi Urban. (som jeg kjøpte før denne berømte testen) Og det er, så vidt jeg forstår, mye den samme posen som testvinneren, men litt dyrere (???)

Ihvertfall er jeg veldig fornøyd.

Eneste minus er at det er to glidelåser på hver side som jeg synst er vanskelige å få igjen. De kjører seg veldig ofte fast i stoffet. Kunne heller tenkt meg en glidelås på midten.

Men jeg er som sagt fornøyd. Den er varm og god og du kan bruken den veldig lenge da det er med en forlengende del.

Det er også oppmerket på baksiden av posen slik at du kan klippe hull til selene du har i vogna.

Skrevet

Ingen grunn til å reagere slik. Jeg spør hvilken type pose andre her inne bruker i vognen. Svar på spørsmålet istedet for å bli oppfarende.

Testens hovedvinkling var på hvor lett antennelig posene var. Ellers hadde de jo aldri kommet til å reklamert for programmet slik de gjorde.

Og med mindre du faktisk står over vogna og røyker så skal det faktisk litt til for at det skal antenne, men det er en helt annen sak og diskusjon. Og nei, jeg røyker ikke, og lar ikke andre røyke over ungen min.

Skrevet

Jeg har voksi-pose som jeg er kjempefornøyd med! Har brukt den til alle tre barna mine og de ligger godt i den til de er 3-4 år om nødvendig;) Varm og god er den oxo! Den er tung, men jeg går tross alt ikke å bærer på de i posen.. Så de bemerket det på den testen..

Skrevet

Har også Odenwalder babynest som kom dårlig ut i testen. Har heller ikke tenkt å bytte. Er kjempe fornøyd med den, gutten min går i dvale med engang jeg legger han i den, og den er utrolig varm og god.

Skrevet

Heisann!

Jeg har en voksipose og en lammeskinnspose:) Det får jeg fint plass til i min søskenvogn. Jeg har eldstemann sittende i voksiposen og minstemann i skinnposen. Nå kom min yngste på sommeren, så helt i begynnelesen lå han i en softbag oppå et lamme skinn med dyne over! Fungerte kjempebra det oxo! (jeg har søskenvogn, joggertwin fra refleks til guttene mine)

Skrevet

åsså har jeg forresten et vognteppe som går over begge ungene så utseendemessig synes det ikke at jeg har to forskjellige poser. jeg aner jo ikke hvor lenge du har mellom dine små men hos meg så vil lillebror overta storebrors voksipose når han evt vokser ut av lammeskinnsposen:) begge posene er kjempegode å absolutt varme og gode,men ullposen regulerer varmen bedre om det ikke er så kaldt ute, voksi kan fort bli litt i det varmeste laget enkelte dager på vinteren når vi plutselig får plussgrader:))

Skrevet

voksi urban!! SUPER POSE, kliss lik den som ble nr.1 i testen :D Elsker den, kjempe praktisk, ett veldig godt kjøp :D

Skrevet

Jeg har lammeskinnspose fra Teutonia og er kjempefornøyd med den. :-)

Skrevet

Vi har Odenwälder dunpose og er kjempefornøyd!!:D

"Odenwälder Holly dunpose. Lett og myk pose, fylt med andedun. Innvendig bomullstoff med morsom bamse i fleece. Yttertrekk med refleks, ekstra regulering og vannavvisende stoff. Antiskli underlag holder posen på plass i vognen. Vaskbar på 60 grader. Totallengde på posen er 115 cm."

Se link, der er det bilde av alle fargene du kan få den i! Kjempefine:)

http://babyshop.no/wsp/babyshop/frontend.cgi?func=frontend.show&func_id=27693&template=product_info&open=955

Skrevet

Her har vi Kaiser lammeskinnspose og jeg sutrer så mye over den at jeg er en evig plage ovenfor mine omgivelser, samt dere vil jeg anta.

Vi skal gå til innkjøp av en ny pose nå i slutten av januar.

Skrevet

Hehe, og jeg har også Kaiser lammeskinnspose, men er veldig fornøyd m den:) Synes den virker så temperaturregulerende, og baby føles aldri for varm i den.. Hører mange m odenwalderposer og lignende dunposer som klager over at baby blir for varm og svett i dem, og d har ihvertfall aldri jeg opplevd m skinnposen min:)

Skrevet

Lykkeli&glad, men har du den syntetiske med kjipt stoff utenpå og altså ikke i kordfløyel? Jeg tror vi har billig versjonen...

Skrevet

hmm..syntetisk..? Ikke sikker, kjøpte den brukt via finn.. Tror d er en litt eldre utgave enn "dagens", den har hvertfall mørkeblått vannavvisende stoff utenpå, og ikke kordfløyel, fins d...?

Skrevet

Nå måtte jeg ha to poser på en gang, grunnet tvillinger. Og da syntes jeg at totalt nesten 5000 kr på Voksi poser er vel drøyt!

Har thermopose fra Going.no. De er rimelige, varme og kjekke.

Ikke så store, ei heller for små.

Hvis det blir fryktelig kaldt (sjelden her sørpå ;) så kan man dytte ett lammeskinn i nedi..

Absolutt å anbefale... dessuten har de fine farger...hehe

Skrevet

Vi har Voksi Aktiv, den er midre enn de andre Voksi posene, for å kunne passe i mindre vognbager og i sportsvogner. Barna våre er 18 mnd og 3 mnd, og vi bruker den bagen til begge i søskenvogn. Vi er kjempefornøyd med den posen ihvertfall!

Skrevet

Vi har den billigste lammeskinnsposen fra barnevoghuset. God og varm, kostet rett under 1000,-, glidelås i sidene og veldig praktisk. Masse kule farger å velge i også :)

Skrevet

Jeg har en 30 år gammel lammeskinnspose, som jeg selv brukte en gang i tiden. Synes det fungerer veldig bra, bortsett fra at den ikke kan åpnes helt. Jeg har også en voksipose, som vi skal ha i sportsvogndelen... Har kombivogn, så det er litt trangt til voksiposen i den.

Skrevet

Jeg har en Odenwalder pose. Er superfornøyd med den. Den er lett, varm, myk og føyelig. Har den oppi en fashionbag fra Teutonia (ikke så stor vognbag) og der passer den helt ypperlig. Litt lang i enden, men det er bare å brette under. Prøvde mange forskjellige poser oppi vogna, bla voksi original og voksi urban, men de ble alt for store.

Har ellers andre venninner med liten vognbag som bla har lammy-posen, og den er de veldig fornøyde med :-)

Lykke til i valget ditt!

Skrevet

Har sett litt på denne, men er redd det blir kaldt? Her er det jo grusomt kaldt på vinteren. 12 minus idag *grøss*

Vil det være nok med denne posen og lammeskinn inni da?

Skrevet

vi har easygrow og er veldig fornøyd med den!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...