Gjest Skrevet 13. januar 2009 #1 Del Skrevet 13. januar 2009 Jeg var så flink i går å la meg tidlig - for å kunne stå opp tidlig - for å kunne slutte fra jobben tidligere - for å kunne hente gutten min i barnehagen litt tidligere... Jeg har vært helt utslitt hele dagen. Gutten min ble uansett veldig glad når jeg hentet han mens det fortsatt var lyst ute ) Rompa, baksiden av låren og ned på leggene værker helt forferdelig. Type nervesmerter. Kan dette være starten på bekkenløsning? Øynene ville bare lokke seg når jeg forsøkte å koncentrere meg på skjermen på jobb. Fikk ikke mye gjort idag nei. La meg i senga etter middag i 1,5 tim men kunne ikke sove. Om jeg holder på å bli syk, eller om det er pga graviditeten vet jeg ikke - men dette vet jeg ikke om jeg orker å stå ut med på jobb en dag til. Hele kroppen værker. Skal til jordmor imorgen. Kanskje må ordne meg en sykemeding? Flere som er stuptrøtte? Zzzz... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139439266-mest-slitsomme-dagen-hittil/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
renatetamara Skrevet 13. januar 2009 #2 Del Skrevet 13. januar 2009 Jeg har også dager hvor jeg plalegger å gjøre noe hvor alt bare kan glemmes. Orker ikke. Blir trøtt og sliten av ingen ting. Jeg har vært sykemeldt fra dag 1 i svangerskapet på grunn av diverse plager som nå er gått over i mulig bekkenløsning på vei. Det jeg har er smerter i nedre del av ryggen, ved hale benet, verking i lyst og noen ganger også ned i lårene. Klarer ikke bære handleposen i 2 min før jeg har utrolig smerter, klarer ikke gå lengre distanser som feks en "kort" tur (noe som var kort tur tidligere).. Fungerer ikke på jobb. Småbarnsavd i barnehage. For mye løft og gåing. Da fungerer jeg ikke hjemme. Så er vel rett og slett samboern som har tatt over mye her hjemme, nå mens jeg er gravid.. Du burde vurdere sykemelding om du har slike dager. Ta vare på deg og barnet i magen, den merker tross alt om du har det bra eller ikke Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139439266-mest-slitsomme-dagen-hittil/#findComment-139440069 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 15. januar 2009 #3 Del Skrevet 15. januar 2009 Jo, tenker mye på dette der med å sykemelde meg. Jordmor ble streng når jeg fortalte om smertene i rompa og lår når jeg sitter. Hun sa at blir det det minste dårligere så er det fysoterapi og sykemelding en liten periode som gjelder. Til historien hører at jeg har hatt 2 prolapser i ryggen varav den siste i jan 07. Den slet jeg med i 8-9 mnd fordi jeg var for optimistisk og trodde at det ikke spilte noen rolle for ryggen om jeg jobbet eller ikke - vondt var det uansett. Jeg sykemeldte meg ikke og dermed har jeg ikke tålt å bli gravid før nå... Lærepenge. Og dette er nok bare begynnelsen er jeg redd. Ja, man skal ikke presse seg altfor mye. Mamman min mistet et barn i uke 22 pga det. Så det er klart man tenker på det. Det kan faktisk gå ut over barnet i magen. Mannen min har styringa hjemme her også - har ikke vasket klær eller støvesuget eller så mye annet på mange uker. Men det tåler han ) Er du sykemeldt nå? Det er tøfft å jobbe i barnehage - spesielt på en småbarnsavdeling! Jeg har prøvd uten å være gravid men ryggen & nakken min tålte det ikke ( Synd fordi det er herlig å jobbe med barn. Går du på noen slags behandling / trening og synes du evt at det hjelper? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139439266-mest-slitsomme-dagen-hittil/#findComment-139451884 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Studine mevik Skrevet 15. januar 2009 #4 Del Skrevet 15. januar 2009 Jeg har problemer med smerter i rumpa og nedover i låra. Jeg skal begynne med behandling nå. Håper det hjelper. Har fått bekkenplager som kan videreutvikle seg til bekkenløsning. Jeg har lest og hørt at svømming skal hjelpe også, så det har jeg såvidt begynt med. Regner med at det blir bedre etterhvert hvis jeg bare klarer å svømme noen faste dager i uka og gjør de øvelsene jeg skal lære av fysioterapeut. Hvis ikke må jeg jobbe mindre og få svangerskapspenger for de timene jeg ikke jobber. Det er en løsning på det hvis man bare snakker med lege og jobb om situasjonen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139439266-mest-slitsomme-dagen-hittil/#findComment-139452848 Del på andre sider Flere delingsvalg…
renatetamara Skrevet 16. januar 2009 #5 Del Skrevet 16. januar 2009 Ja, jeg er sykemeldt enda.. Prøver å gjøre litt hjemme, men blir lite.. jeg føler egentlig legen min ikke tar meg helt på alvor, for jeg har klaget over smertene siden ca uke 7, hvor det begynte smått. historien min er veldig plaget av ryggsmerter i lengre perioder.. så har en svak rygg, det vet jeg.. Legen min har ikke henvist meg til noen ting, men har blitt enig meg meg selv, å ta opp plagene til alle leger, jordmødre og alt jeg er borti. så får vi se om noen av de klarer å få fart på sakene. skal på ul til tirsdag og skal spørre litt da. også til jordmor på fredag. (eneste kontroll jeg har vært på er 12 ukers kontrollen og var en tur hos legen for å forlenge sykemeldingen hvor legen var på ferie så fikk en vikar. og han målte livmor størrelsen og veide meg og virket mye mer dyktig enn hun jeg har som fastlege, så får se om jeg skal bytte) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139439266-mest-slitsomme-dagen-hittil/#findComment-139457878 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 16. januar 2009 #6 Del Skrevet 16. januar 2009 Svømming og vanngym høres jo bra ut. Går ikke så hardt ut over muskler og ledd. Lurer på hva fyso.behandling går ut på. Skal undersøke litt. Greit å være litt føre var. Lykke til begge 2 med bekkenplagene deres og så håper vi at det ikke utvikler seg og blir værre! Snart halvveis nå! Snart sitter vi der med en baby i armene og har glemt alt om hva graviditetsplager er ;o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139439266-mest-slitsomme-dagen-hittil/#findComment-139458742 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå