Gå til innhold

Edvard - hvordan uttaler dere det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes Edvard uttalt som EdvarT er så flott, og hvis jeg får en sønn en gang er dette en av flere favoritter. Men er det naturlig å skrive EdvarT om man vil si det som EdvarT? Er fra Østlandet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville uttalt Edvart - tror det er vanlig? Men de fleste skriver vel Edvard, men skjønner at det skal uttales Edvart likevel. tror jeg. Har i alle fall aldri hørt om noen som har uttalt navnet med d på slutten.

Skrevet

Jeg sier Edvart, men synes absolutt at skrivemåten bør være Edvard. Har ei venninne med en sønn som heter dette, de sier også Edvart men skriver Edvard.

Skrevet

Enig med Kajsa. Flott navn, forresten!

Gjest Siklerotte
Skrevet

Jeg uttaler vel Edward som - EdwarD. Er det jeg er mest vant med. Akkurat som jeg uttaler Edvarda med d - og ikke som Edvarta. Har kanskje noe med at de jeg kjenner uttaler navnet sitt slik. Kjenner allikevel en annen Edvard, og han uttaler navnet sitt som Edvart, så da sier jeg naturligvis Edvart til han. Folk uttaler jo navnet slik du ber dem om å uttale det.

Skrevet

Selvfølgelig. Likevel kan det være greit å vite hvordan folk "flest" ville uttalt navnet mht. skrivemåten, uten å nødvendigvis å ha muligheten til å/anledning til å spørre hvordan man selv uttaler navnet :-)

Skrevet

Utaller Edvart, men ville så absolutt skrevet det Edvard!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...