Rødhette <309+<312 Skrevet 13. januar 2009 #1 Skrevet 13. januar 2009 har kjøpt oss et 80liters akvariet, og trenger noen algespisere, hvor mange? og hvilke type? noen som vet??
Lykkelig_83 Skrevet 13. januar 2009 #2 Skrevet 13. januar 2009 Tror kanskje du burde henvende deg på www.akvaforum.no ellernoe..
Mamman til Mia Camilia Skrevet 13. januar 2009 #3 Skrevet 13. januar 2009 Sats på siamesiske algetere!! De er tilogmed flotte å se på! Så burde du ha Praktpota. (Ypperlige til å spise uønskede snegler) Disse er også flotte å se på. De er orange og sorte. Siameserene er sorte og sølv. Du har også disse Mallene. Men mallene ser du sjeldent til. Gjemme seg fort. Så er de ikke de penest å se på. Har drevet med fisk en del år, å disse fiskene er jeg mest fornøyde med!
Rødhette <309+<312 Skrevet 13. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 13. januar 2009 Tusen takk ikke så lett når man er nybegyner på dette
Mamman til Mia Camilia Skrevet 13. januar 2009 #5 Skrevet 13. januar 2009 Nope, ikke alltid lett. Husker det når jeg var nybegynner.. Begynte med et kar på 30 liter, nå har jeg et på 600 liter. Men husk å la pumpa gå litt før du hiver fisk oppi! (Det er en skikkelig nybegynner feil) Pumpa trenger å bygge opp bakterier å slikt.. Så la akvariumet stå noen dager med vann og planter, før fisken kommer. Men man kan gjerne hive oppi ei "malle" fra begynnelsen av. Husk å ha en god temperatur! Om fisken ikke trives mister den farge. Så pass på at du ikke mater fisken for mye mat (Dette må du være veldig obs på når du har algeetere) For om du hiver oppi mye mat, vil algeterene kun spise flakene og tablettene du hiver oppi til dem. Å da vil de bli så mette at dem ikke vil spise algene dine. Mine algeetere er forresten veldig glade i agurk!! Der var det iallefall noen tips å triks
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå