Gå til innhold

HJELP!!! Har noen erfaringer med Maxi Cosi????

Anbefalte innlegg

Vi kjøpte Maxi Cosi Mura 3 i Sverige i helgen, og betalte 5400 NOK for sportsdel med hardbag og stelleveske. Mannen min er superfascinert av de tekniske løsningene, og nå vil ha også ha bilsetet i samme merke som kan festes på understellet. Synes vognen virker stødig og god, og håper den svarer til forventningene :)

Fortsetter under...

Oj, her stod det masse... Jeg har ikke vogna selv, men en venninne har den. Hun sier de er veldig fornøyd :-) Her er mine tanker om vogna.

Den har en flott, nesten perfekt babybag!!!! Stor, romslig og med netting! Veldig bra.

Den har teleskophåndtak, som passer lav mor og høy far, eller omvendt. Mulighet for tre eller fire hjul og adaptere for bilsete, det bør jo være noe for en hver smak. Sportsvognsdelen ser veldig kul ut uten kalosje, og barnet ser ut til å sitte godt i den, selv om det kanskje virker litt lite lunt med et lite barn der på vindfulle dager da det er for varmt for pose.

Det jeg synes var litt kjipt da jeg trillet denne vogna (en maxi cosi mura 3) var at det virket som den var litt "stiv". Liten mulighet for vugging, og den fulgte ikke terrenget på samme måte som spirit'n min gjør. Spirit'n sklir på en måte over humper, synes jeg, mens med denne ble det mer harde dunk. (sikkert noen som steiler nå, men det var hva jeg synes etter en trilletur, vi byttelånte vogner for gøy...)

Da jeg hadde håndtaket i rett høyde for meg så sparket jeg gjentatte ganger borti understellet, det irriterte meg. Måtte gå med korte skritt for å unngå det, men det er sikkert en vanesak. Jeg er ikke spesielt lang, med mine 163 cm...

Handlekurven var lett tilgjengelig med bag, men den er liten.

Alt i alt synes jeg vogna er veldig fin, spenstig sportsdel (ikke som alle andre), stor bag, ulike farger, adapter for bilstol.... og den er vel ganske gunstig i pris i forhold til de tradisjonelle vognene....

Det er i utgangspunktet slik at det ikke følger med noen bag, vi kjøpte vogna på det tilbudet som barnas hus hadde, da var det 5999,- for vogna med sportsdel, hardbag og bilsetet, så er det med regn og myggnett til bagen, så det er to ting en må kjøpte til utover dette og det er regntrekk til sportsdelen og evt ase til bilen for barnesetet.synest det var et godt tilbud og vi er kjempefonøyd med vogna og alle dens gode løsninger. Skjermen er ny nå i 2009, den er større og går lengre frem og har solskjerm fremme...den fra 2008 var veldig liten og vogna ble veldig åpen...... Men altså er det slik at det er hardbag som følger med i pakken, men kjøper man ikke denne pakken er det sportsvogndel som er på vogna når man kjøper den så må man kjøpe til den bagen man vil ha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...