Gå til innhold

HJELP!!! Har noen erfaringer med Maxi Cosi????

Anbefalte innlegg

Har fått beskjed om at det er et kjempetilbud på disse vognene. Bilstol,bagvogn og sportsvogn med samme understell- alt for ca. 6000kr. Høres jo kjempegreit ut?! Men venter vår første og har ingen erfaringer med barnevogner, så det hadde vært greit å høre med noen av dere som kanskje har prøvd denne vogna.... Vet at bilsetet har scoret veldig godt på tester.

Fortsetter under...

Kan si litt om den da... Jeg var og prøvde vogna og har en vogn (uten merke) som er nesten identisk foruten at på min kan man ikke snu sportsvognsetet.

Vogna er utrolig smidig og god å kjøre og babybagen er romslig. Sportsvognsdelen er også fin for barnet å sitte i og supert at man kan vende det mot deg. MEN det er alt for kort og da jeg prøvde vognen hadde jeg med min normalhøye 1,5 åring (ventet nummer tre og vurderte denne ) men han stanget nesten i kalesjen allerede da så vi slo fra oss det hele. Ville ikke kjøpe en vogn jeg ikke kunne bruke hele vognperioden.. Angrer litt idag ettersom det er så mye å få kjøpt brukt, og det er utrolig få vogner som er stabile, kule og har svinghjul foran som man kan snu setet. Liker ikke å ha barna vendt fra meg.. Så idag hadde jeg gått for denne og heller kjøpt noe annet når barnet ble for lang for setet..

Takk for rådet :o)

Er ikke bare bare når alt skal kjøpes inn for første gang, og man føler at man ikke har helt peiling. Selgerne er og blir selgere, så det er ikke alltid så lett å vite hva man skal tro.

Fort gjort å bare kjøpe det som man synes er fint når man ikke vet bedre ;o)

Alltid greit å høre med noen som har erfaring!!!

Jeg har maxi cosi mura 4, og er kjempefornøyd!!!! Den kommer frem overalt, kjører bra på alle underlag, og den veier veldig lite. Jeg hadde først bestemt meg for en buggis, men ombestemte meg og valgte heller maxi cosi. Angrer ikke et sekund når jeg hører hva venninner som har buggis sier om sin vogn. Og det skal sies at flere av dem har nå gått bort fra sin vogn, og heller satset på maxi cosi etter å ha prøvekjørt min.

Annonse

Vi hoppet i det og kjøpte Maxi-Cosa vi. Heter vel Mura ja. Håper vi blir fornøyde selv om jeg ikke fikk så mye respons her ;o)

Takk til der som svarte uansett!! Nå er jeg kla for trilleturer, selv om det er noen måneder til ;o)

Har også sett dette vogntilbudet, og synes det virker knall bra. Men er enig med deg frøken Elin, at det er litt rart at ikke flere nevner vogna her på sidene. Må vel være flere som har erfaringer?! Er selv førstegangsfødene og like forvirra i den store vognjungelen som mange andre. Men det er jo egentlig bare greit å ha ei vogn som ikke absolutt alle andre har :)

Annonse

Har sett på denne vogna jeg også. Synes bagdelen og bilsetet ser supert ut, men er litt i tvil om sportsdelen? Er den veldig åpen? Har termin i sommer og når jeg skal bruke sportsdelen er det jo vinter. Vet ikke jeg, men var det første som slo meg. Noen andre som har brukt sportsdelen på vintersstid???

Grunnen til at det ikke er så mange innlegg om denne vogna her kan jo ha noe med det å gjøre at den er relativt ny på markedet.

Den kom jo først i vår en gang så det er vel heller ingen som har så mye vinter erfaring annet enn det vi har hatt av vinter nå, men da ligger jo barnet i en god og varm pose og jeg må si at jeg ser ikke helt poenget med at man på død og liv skal ha så høye kanter på sportsvogndelen... Jeg er vertfall veldig fornøyd =)

Jeg synes sportsvogndelen er topp på den da den er så godt polstret slik at det faktisk er godt for barnet å sitte der =) litt spesielt utseende på den men hehe..

God og romslig bag som også er godt polstret.

Etter min mening en helt topp vogn =)

Takk for tilbakemelding :o) Man er vel alltid litt ekstra nervøs med første man om man har kjøpt noe som ikke er godt nok. Men ser ut til at de av dere som har svart her har god erfaring. SUPERT!

Gleder meg til å ta vogna i bruk i bruk :o)

Jeg sytter jeg også, lurer på de samme to tinga, hvordan fungerer det med den "åpne" sportsdelen i norsk vintervær, og og hvordan hjulene er på vinterføre.....det jeg har sett som et lite minus er at hvis en går hvor det er litt slaps/snø osv, så må man på en måte kjøre opp 4 smor....i steden for bare to, hvis hjula står over for hverandre....huff, skjønnte dere? Men har hørt st de forann er lufthjul, slik at de ikke er så harde som handlevognhjul på en måte...!? Noen som har prøvd den på vinterføre/vintervær!?

Hei og hopp!:)

Jeg har maxi cosi mura 4 og er storfornøyd!

Ser dere har mange spm. rundt den og jeg kan iallefall svare på noen!:)

Vogna har store "grove" lufthjul og er god å trille i norsk vintervær. Men de de dagene med ekstra mye snø er det en fordel å låse fremhjulene slik at de står i fast posisjon. (bare ett lite klikk, veldig enkelt). Dette gjør at vogna blir mere stabil i den høye snøen. Ellers er vognen er drøm å trille på alle fører om du spør meg:)

Bagdelen er en av de aller største på markedet og er virkelig god og romslig kan tenke meg minsten kan fint få plass til han er 8-9-10 mnd:)

Sportsdelen har rygg som kan legges helt flat og man kan ha barnet vendt mot seg eller fra seg etter ønske. Mange sier at ryggen på sportsdelen er kort og det må jeg bare bekrefte at den er. (ikke sånn at det er noe stort problem ifg. min erfaring) Men det er synlig kortere enn på f.eks en "vanlig" sportsvogn.

Denne vognen er absolutt verdt pengene!!! Lett og god å ha med å gjøre, for ikke å snakke om at det bare er å "klikke" alt av og på. Kjempeenkelt:)

Takk for god respons "mamman og Daniel". Har selv kjøpt "hele pakken" som sagt, og har tørrtrent litt hjemme :o) Er kjempelett å klikke alt av og på som du sier, og bagdelen ser super ut. Er sportsdelen de fleste her er litt bekymret over her ser det ut som. Er den veldig åpen? Og kanskje litt "ustabil" i skjermen? Godt å høre at du er så fornøyd forresten ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...