Gå til innhold

Er det bare jeg som fikk ris på blanke ..........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg var liten.Jeg trodde det var mere vanlig før enn nå.Har ikke tatt skade av det.Men gud så fælt det var å ligge over fanget til faren min med buksa ned på knærne

Fortsetter under...

Gjest snoopidoopi
Skrevet

Jeg fikk også det, en gang eller to... Tok ikke skade av det nei...

Skrevet

Jeg fikk det aldri og kommer aldri til å gjøre det heller. Så hva som skjedde med de som fikk det på skolen stakkars unger. Godt du ikke tok skade av det som de gjorde.

Skrevet

Jeg fikk noen ganger. Og det var ganske fortjent, om jeg får si det selv.

Og for ordens skyld, jeg er et velfungerende menneske trass i ris og nei, jeg kommer ikke til å rise mine barn.

Skrevet

Jeg fikk det en gang og jeg husker det som om de tvar i går, følte meg totalt ydmyket. Får frysninger når jeg tenker på det i dag så det er vel en liten skade ;=)

Men det er aldri en følelse jeg vil gi mine barn.

Skrevet

Jeg fikk det, ikke ofte, men innimellom. Ene gangen gjorde det så vondt jeg ble rød og ikke klarte å sitte.

Jeg kjenner faktisk en som gjør det i dag også, men jeg kommer ikke til å gjøre det selv.

Annonse

Skrevet

Aldri fått ris, men det hendte en gang at mamma tok et serveringsfat med fisk å helte over huet på meg da jeg var oppkjeftig 13åring og satt å klaga over maten...hehe... Å nå skjønner jeg dama alt for godt, vi var da 4 søsken, der det var 14mnd mellom de to minste som den gang var 2 og 1år gamle....pluss en umulig 10åring på toppenog sure gretne meg da... pappa jobba offshore...at det da klikka for dama er i dag forståelig.. Eneste som ble skada var stoltheta mi...og jeg fikk noe skamvett i etterkant da hun satte seg ned å forklarte hvorfor hun gjorde som hun gjorde.

Skrevet

Hehe, er det rart barn ikke vil ha fisk på bordet!!

Jeg er gammel. og har fått bank. Med og uten grunn. og ble vel ikke akkurat glad i far min av den grunn!!

Skrevet

Nei det har jeg aldri fått, og kommer heller aldri til å gjøre mot mine barn.

Jeg anser det for å være et overgrep.

Dessuten har man ikke lov å slå barna sine i Norge.

Vold avler vold!

Skrevet

Å neida, du er langt fra aleine.

Skrevet

Glemte å skrive at jeg aldri har tatt noe skade av det. Men jeg har som voksen tenkt på det mange ganger, tro det eller ei, jeg lærte ganske mye hver gang. Men jeg banker ikke unga mine av den grunn, selv om det kan friste en gang om dagen :-)

Skrevet

Nei.. Men har fått noen reale blåveiser..

Har ikke tatt skade av det jeg heller.., men det betyr ikke at jeg kommer til og denge ungen min.. Verken så uskyldig som ris på baken heller..

Skrevet

Jeg og fikk det ett par ganger tror jeg - før jeg begynte på barneskolen. Mamma som gjorde det husker jeg.

Kommer ikke til gjøre det på egne barn, men kan heller ikke se at jeg har fått varige men av det.

Annonse

Skrevet

Så ufattelig ydmykende!! Stakkar deg. Det er så utrolig lavmål å slå barn, huff.

Jeg har aldri, ikke èn eneste gang, blitt fysisk straffet av foreldrene mine. Det er jeg glad for.

Skrevet

Ja, da. Mange ganger, av begge foreldrene mine (de var skilt fordi far dengte mor og barn). Har tatt skade av det, ja.

ALDRI i livet om barna mine skal få oppleve det samme!!

Skrevet

Jeg tror foreldrene mine heller ville dødd enn å bruke vold mot barna sine.

Skrevet

Heldigvis har jeg aldri opplevd det...Og mine barn kommer heller aldri til å oppleve det...

Skrevet

Jeg har aldri fått det, og vil aldri gi det. Jeg har ikke noe tro på at ris gjør barn noe snillere. Et barn med min personlighet ville nok bare blitt enda trassigere.

Særlig det å dra ned buksa og gi ris rett på synes jeg er ekkelt, rett og slett.

Skrevet

Teline:

Mine også! De kjeftet knapt og dermed så oppførte vi oss pent også. Jeg var litt utagerende i ungdommen da, men det trenger ikke de å vite :-P

Syns det er unødvendig å bruke vold mot barn!

Skrevet

Nei huff aldri, tror man tar skade av det uansett om man vet det eller ikke.

Skrevet

Har fått det et par ganger, og jeg fortjente det sikkert. Kan tro foreldra mine var rimelig frustrerte for å gå så langt. Husker det som ganske nedverdigende og er ikke særlig kult å få ris/smekk.

Tviler på det gjorde meg MINDRE trassig.

Skrevet

Nei, det har jeg heldigvis aldri fått og kommer aldri til bruke ris på egne unger!!! ( det er jo ikke engang lov lenger iflg. norsk lov)

Skrevet

Har ikke fått ris nei, men det ble tatt kvelertak på meg da jeg var liten....Fint familieforhold!

Selv rører jeg aldri ungene mine!!! Brent barn skyr ilden....

Skrevet

Hadde pappa prøvd å rise meg på rumpa hadde jeg sikkert slått tilbake. Heldigvis så har de hatt vett til å bruke ord istedenfor vold.

Har slått en gang og da denget jeg stekepannen i bakhodet på stemoren min, for hun snakket stygt om min mor. Jeg ble straffet hardt, og det fikk konsekvenser, men de hadde aldri slått meg.

Kunne aldri i verden slått/riset mitt barn, får vondt langt inn i hjerterota av å tenke på det. Klarer ikke kjefte på henne en gang, men snakker hardt til henne om nødvendig. Lille pusen min.. Skjønner ikke hvordan noen kan gjøre det.

Skrevet

Jeg er litt sjokkert over hvor mange som har fått ris og på at en del sier at de fortjente det sikkert. Ingen barn fortener det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...