Gå til innhold

Våtservietter kontra vann ved bleieskift

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har til nå bare brukt lunket vann til vask etter bleie, men synes ikke alltid det blir "rent", og særlig tisselukt kan sitte litt i. Har derfor oftere og oftere tydd til våtservietter, men fikk liksom inntrykk av at det ikke er så bra for de små og at de kun bør brukes på tur. Hva gjør dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi bruker papirkluter først og deretter kluter, har ikke opplevd at det lukter annet enn deilig babyrumpe av min i hvertfall etter vask da... men tidligere brukte vi våtservietter og de vasket rent de også, men jeg syntes det luktet sprit av ungene etterpå jeg da. så vi bruker bare våtservietter på tur, men har enda til gode å åpnet de siden jeg også har tørre kluter og poser med meg.

om de er så bra for de små er noe annet, har opplevd å kunne fjærne maling med de etter tips fra en annen mamma så det sier nok litt, er også utført tester på de som du kan finne på nettet om du søker.

Skrevet

uff våtservietter er jo bare fulle av dritt. de stinker, er ikke bra for sart babyhud og ikke bra for miljøet. Kan du ikke heller kjøpe en parfymefri såpe, f.eks Neutral og vaske med istedenfor?? Det er sikkert hundre ganger bedre enn våtservietter! Eller så kan du jo vaske med en dæsj babyolje også. Det gjør vi og her lukter det bare deilig babyhud:D

Skrevet

Ja, våtservietter lukter ikke spesielt himmelsk. Har også fått høre fra andre at de kan fjerne det meste med de, så det sier vel kanskje sitt... Får bruke en dæsj babyolje...

Skrevet

Vi bruker aldri våtservietter, pga miljøet og pga alt drittet som er i de og som ikke er bra for huden. (ikke bruker vi engangsbleier heller, av samme grunn)

Det lukter noen ganger om morgenen, for nattbleia sitter jo litt lenge på...Men synes ikke det gjør noe. Bedre enn spritlukt og kjemikalielukt;) Litt babyolje (evt olivenolje) ordner det.

Skrevet

Eg bruker forresten våtservietter som sminkefjerner. De fjerner sminke mye lettere og bedre enn faktiske sminkefjernere og så er de billigere;)

Skrevet

Kanskje vurdere og bytte bleiemerke? Vi bruker forøvrig Simple etter bæsje-episoder og vasker med rent vann etterpå. Simple er uten parfyme og lukter ikke spes. etter min mening.

Skrevet

Jeg har nesten bare brukt våtservietter jeg, ikke hatt no problemer m det...

Men det er STOR forskjell på de forskjellige typene de selger.. Noen lukter helt forferdelig!

Bruker stortsett simple, eller natusan/pampers...

Skrevet

Vi bruker kun våtservietter når vi er på tur, hjemme bruker v mesoft-kompresser men en dæsj sebamed olje. Det tar bort all lukt. :)

Skrevet

Bruker Dermica våtservietter fra Apoteket. De fungerer kjempefint for oss og har en behagelig lukt. :-)

Skrevet

Jeg bruker også Mesoft-kompresser enten med bare vann eller også en dæsj olje dersom noe sitter ekstra fast.

Våtservietter bruker jeg kun som nødløsning etter at søstern min demonstrerte hvordan få vekk rød kulepenn fra hvit T-skjorte. Med en våtserviett (husker ikke merke) var streken borte på null-komma-nix! Grøss :S

Skrevet

Vi bruker Dermica våtservietter fra Apoteket på tur og når poden har bæsja. Da tørker vi bort det verste med serviettene og tar siste rest med klut og lunkent vann. Ellers bruker vi bare klut og vann.

Skrevet

Vi bruker også mesoft med bare vann. Sjelden jeg trenger noe olje. Ute bruker vi Pampers våtservietter uten parfyme og alkohol.

Har også tatt med våte mesoft i en plastpose også, funker like bra det.

Skrevet

Vi bruker også mesoft kompresser. Hvis det er vanskelig å få bort alt, eller det lukter - tar vi på litt sebamed-babyolje. Men som oftest bruker vi bare vann- funker kjempefint!

Våtservietter har vi brukt et par ganger når vi har vært borte. Har kjøpt Neutral sine våtservietter, jeg tenkte at de ikke kunne være såå ille. Kanskje jeg som er naiv? Men lukter hvertfall ikke sprit av de! Lukter egentlig ikke så mye i det hele tatt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...