babygullz <3 vilde Skrevet 13. januar 2009 #1 Skrevet 13. januar 2009 Sluttet helt med amming fredag som var nå, og siden det har snuppa sovnet 2-3timer tidligere om kvelden. Hun sover også MYE mer om dagen... har 2-3 blunder til dagen. Første fra 8 t 11 om morgen, så får hu mat igjen og sovner like etter, og så sover hun på ettermiddagen 1 time eller 2. Noen flere som har opplevd babyen sover mer når man sluttet med amming? Mini er forresten 3 mnd den 18/1 nå
MammaMia=) Skrevet 13. januar 2009 #2 Skrevet 13. januar 2009 Vesla her sov også veldig mye etter at vi starta med MME istede for MM.. sover vel alt fra 2 til 4 timer sammenhengende Hun har begynt først nå å få lengre våkenperioder, de kan vare opp til 3 timer men da er hun helt slått ut. Det pleier å være om kvelden da..og sover nå HELE natta (blir 4 mnd 24.01) Men kan jo være pga MME er tyngre å fordøye så de blir mer døsene av det enn MM.. Men så lenge hun legger på seg og er fornøyd så er det ikke no problem..
mamman til 2 godjenter:) Skrevet 13. januar 2009 #3 Skrevet 13. januar 2009 Det kan være veldig forskjell på det der. En på barselgruppa mi som gir MME har ikke hatt noen sovebaby pga det, men min derimot har vært sovebaby fra hun var 7 uker, det var da jeg begynne med bare mme, d gadde jeg ikke å pumpe meg mere etter 7 uker med slit...Jenta vår ble en mye blidere unge og hun sov utrolig mye mere. Så fra hun var 7 uker har hun sovet hele natta uten mat, legger seg 1830 og sover til et sted mellom 06 og 07. På dagtid så er det litt opp og ned, sover maks 2 1/2 time i løpet av hele dagen. Hun er straks 8 mnd.
Gjest Skrevet 13. januar 2009 #4 Skrevet 13. januar 2009 Mine får/fikk ca 50/50 med mme og mm.. mme til kvelds, og de sov hele natta fra 4 og 6 uker gamle... så det har funka her.. sover 10-12timer i ett om natta..
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 13. januar 2009 #5 Skrevet 13. januar 2009 Jess, har opplevd akkurat d samme selv, etter at jeg måtte legge amminga på hylla for en liten mnd siden- pleier å si at jeg fikk ny baby til jul:) Snupsi er også tre mnd, idag faktisk:) Nå sover hun myye bedre, både på dag og natt, skrev et innlegg om d litt lenger ned på siden! Har små blunder på ca 1 time mellom måltidene, pluss en lang lur på 2-3 timer midt på dagen. Og nå sovner hun inne, av seg selv, så slipper å trille eller bysse- deilig:) Får jo faktisk tid til litt andre ting nå mens snuppa sover, og d er helt herlig, og litt uvant.. Hun sovner også tre fire timer før på kvelden, kl 23-24, istedet for 3-4 som tidligere- digg!
LivetErEnLek Skrevet 13. januar 2009 #6 Skrevet 13. januar 2009 Jeg pumpet meg og gav morsmelk på flaske de to første månedene. Da orker jeg ikke mer og gikk over til mme. Kan ikke si jeg har merket noen som helst forskjell. Hun har hele tiden sovet godt på natten. Variabelt på dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå