Gå til innhold

Amming og kaffe - innvirker det på babyens søvn??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må ofte "krangle" med lillegutt på 2mnd for å få han til å sove dagtid og kveldstid. Så har jeg tenkt på det om kaffe kan ha innvirkning på hvor lett han sovner inn.

Jeg ammer. Drikker kanskje 3 kopper kaffe gjennom dagen.

Igår drakk jeg ingenting kaffe for å teste om det hadde noe innvirkning. Og babyen sovnet mye lettere de 2-3 lurene i løpet av dagen. Han sovnet tom på brystet/skulderen min, noe han ik har gjort sia nyfødt. Kanskje tilfeldighet... Men..

Noen som har erfaring eller vet ang. kaffe og amming og soving.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg på også. Jeg er nok litt for glad i kaffe. Drikker nok minst 3 kopper hver dag og jenta mi på snart 3 mnd sovner aldri godt før kl er nærmere ett om natta.....Skulle ikke forundre meg om det har en sammenheng ja..... kanskje gå over til koffeinfri...

Skrevet

jeg har gått over til koffeinfri kaffe. opplevde at snuppa ble hyper og ikke fikk sove!

Skrevet

Jeg drikker 2 kopper om dagen. Gutten min på 3,5 mnd sovner fint likevel, både på dagen og kvelden....

Skrevet

Jeg drikker også inntil 3 kopper kaffe hver dag, og minstemann har ingen problemer med å sove.

Slik var det med førstemann også, ikke noe problem med søvnen selv om jeg drakk kaffe.

Men jeg tror dette kan være individuelt slik det er med voksne også...

Skrevet

Snuppa mi får vondt i magen av kaffe så det virker iallefall inn på søvnen hennes. Har prøvd meg fram og kan drikke en halv kopp 2 ganger til dagen

Skrevet

Ja, for jeg selv drikker ikke kaffe etter kl. 18:00. Sliter med å sove hvis jeg drikker kaffe for sent..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...