Gå til innhold

Hva av klær bruker dere under nattasen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bruker dere under nattasen til barnet deres?

Jeg har ei lita ei på 6 uker, om natten har jeg brukt en langarmet body + nattdrakt. Er dette for lite/mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker bare pysj her, med sokker om det ikke er fot i. Min er også seks uker, men nå har ikke vi det veldig kaldt på soverommet.

Skrevet

Det avhenger av hvor varm unge du har og hvordan temperatur dere har på soverommet. Og hva dere bruker som dyne.

Den første tiden brukte jeg nattdrakt, men lille lå alltid i helseteppe under dyna. Har ikke varme på rommet.

Du kan jo også kjenne på henne når du tar henne opp...er hun klam (nakken er god indikator) eller får hun varmeutslett..I så tilfelle er hun for varm :)

Skrevet

Jeg har hatt problemet at junior enten sparket av dyna eller fikk den over hodet hele tiden, særlig etter at han ble litt mer mobil. Så jeg vil bare tipse om nattposer. Vanlig pysj inni m/u sokk (jeg bruker uten) og vattert nattpose med armer utenpå pysjen. Bare et lite teppe f.eks helseteppe over. Da er han god og varm hele natten, og kan ikke få tjukke dyna over hodet, eller sparke den av seg. Husker i starten når jeg fant ham med hodet under dyna, eller helt uten dyne og med iskalde hender....

Skrevet

Bare pysj og så ligger han på saueskinn.

Skrevet

ja pysj og saueskinn...

vi har det heller ikke spesielt kaldt på soverommet heller...

Skrevet

Nøstebarn ullpysj og dyne over. Noen ganger pakkes han inn i et helseteppe så han ikke skal sparke av seg dyna. Sover på lammeskinn. Aldri kald:-) Anbefaler nøstebarnpysj på det varmeste. Vi har kun en som vi bruker hver natt. Vasker den opp på morgenen hvis den blir skitten.

Skrevet

Enten så ligger han i pysj (noe jeg hater siden den er bomull), eller i ullbody. Ligger på lammeskinn og har et tynt ullteppe over seg pluss dyne som ligger ganske løst oppå siden vi har den "tucked" i enden så han ikke kan dra den over hodet. Vi har det kaldt på soverommet, ca 18 til 20 grader. Han virker aldri hverken for kald eller for varm.

Skrevet

Ullbody (eller bomullsbody) - ullpysj (blanding) fra joha - og pose for at hun ikke skal sparke posen av seg. Er alltid god og varm på beina når hun ligger i slik pose.

Skrevet

Vi bruker bare pysj, gjerne av ull når det er litt kaldere. Ligger på lammeskinn og ha dundyne. Har henne på rommet vårt, så det er ganske kjølig der.

Skrevet

Har nøstebarnpysj også - den er for så vidt ok, men ville ikke kjøpt med fot. Det er plass til hele ungen nede i foten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...