Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Ringte til Stork og spurte, men enten forsto ikke de meg eller så forsto ikke jeg de...

Derfor spør jeg om dere vet. Har vondt i halsen og er hes, men har ikke feber - lurer bare på hvor kort tid før inseminasjon en bør være feberfri om det skulle komme??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat dette har jeg spurt en del leger om, siden jeg har en tendens til å ha lange perioder med lav feber (kronisk sykdom). I følge både gynekologen min og legen på Nordica, har ikke feber noen som helst betydning så lenge den ikke er høy. Verken under perioden før eller rett under befruktning.

Da jeg spurte hva de mente med høy sa den ene 39 C og den andre at "under 38,5 er i hvert fall ikke noe problem!"

Det som er problemet med høy feber er visst at det kan skade egget under utviklingen (jeg har ikke bedt om grundig forklaring av dette, så mulig jeg roter), og det vil dermed være likegyldig om feberen kommer akkurat under inseminasjonen eller ti dager før. Men de mente også at det bare reduserte sjansene for befruktning, slett ikke gjorde det umulig.

Skrevet

Hei

Hvis du leser info skrivet til Stork står det om feber der :)

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...