Gå til innhold

PILATES best trening etter fødsel

Anbefalte innlegg

mange forskjellige tips og mening om trening etter fødsel. Pilates er etter min erfaring enormt bra trening både før og etter fødsel. Kroppen blir styrket helt innenfra og utover, med fokus på bekkenbunn og mage/rygg. samtidig er det med å forme kroppen og gir deg en god holdning! det beste er pilates-studio der de er spesialiserte og kan gi deg personlig og tett oppfølging. det er gode studio både i oslo og stavanger som holder etter fødsel kurs.

det må prøves!

Fortsetter under...

Er det pilates tilpasset gravide, eller kan man delta på hvilken som helst pilatestrening? Nå tenker jeg før fødsel, altså under graviditet. Det er jo ikke alt man kan gjøre innen yoga, så lurer på om det er sånn med pilates også?

Har ikke prøvd det selv, tror all trening er bra trening, men absolutt et poeng med kjernestyrke og bekkenbunn ja :)

• 2 uker senere...

du kan gå på vanlig piliatestimer på treningssenter, men snakk med instruktøren før timen slik at hun/han evt kan gi deg alternativer hvis du føler ubehag. Generelt sett kan du gjør de fleste pilatesøvelser ganske lenge, men dersom du kjenner ubehag skal du kutte ut. Noen syns f.eks. ryggliggende øvelser blir ubehagelige etterhvert, og ikke minst det å ligge på magen. Har selv jobbet som instruktør og hadde pilatestimer frem til uke 32, så det er ikke noen hindring så lenge du syns dte er ok:-) Viktigste er som sagt å kjenne på de signaler kroppen gir.

Men for oss som bur uti skogen - laaaangt unna treningssenter og instruktørar, då? Duger det med ein DVD? Med instruksjonar, altså? Eller blir det "Nei, det er ikkje vits i. Du kjem til å gjere alle øvelsane feil og overbelaste og ødelegge. Ta deg heller ein joggetur"? Synest pilates høyrest bra ut, men veit kor lite tid det blir til trim det neste året, så vil gjerne bestemme meg for eitt eller anna som VIRKAR. Kroppen min er berre ei flukse. Ikkje en muskel igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...