Gå til innhold

Gutten min på 5 mnd har over 40 i feber etter vaksina si i går. Noen med nyttige tips til hva jeg bør jøre, og ikke gjøre???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd å gi han vann, men d ville han ikke ha, han har også fått stikkpille.

Men jeg lurer på ett par ting:

Hvor mye/lite klær skal jeg ha på?

hvordan få i han drikke?

Når bør jeg kontakte lege?

Han kastet foresten også litt opp i sted....

Håper på svar hilsen småbekymret førstegangsmor :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med lege! Evnt helsesøster først for å høre hva hun sier.

Skrevet

hvis han har 40 i feber ville jeg kontaktet lege. de skal helst ikke ha på for mye klær. holder sikkert med body og strømpebukse, pass på væske, kan også gi mm/mme hvis han ikke vil ha vann. tilby ofte

Skrevet

La han sitte i kortermet body og strømper, du kan prøve gi han ett bad, paracetamol for å dempe feberen. Så kan du jo ta en telefon til legen å si hvordan det liggeer ann,og høre hva sier. Håper han blir bedre=)

Skrevet

takk for svar... tenkte å se ann feberen litt, da hs sa til meg at jeg kunne kontakte lege om feberen varte i flere dager...

Skrevet

Hs sa til oss at man ikke skal få over 39 i feber etter vaksine, så jeg ville kontaktet h.stasjonen eller fastlegen

Skrevet

Pjokken min hadde nærmere 40 i feber her engang, og da tok jeg av han klær, hadde kun på seg en kortermet body. Gikk i et kaldt rom(soverommet vårt). Da gikk tempen greit ned ganske fort. Når de er så små regulerer man tempen deres med klær, siden de ikke har tempsenteret i hjernen helt intakt ennå. Ga febernedsettende her også den gangen, da gikk tempen ned en halv grad. Derfor kler jeg heller av enn å gi medisin, funker bedre syns jeg :)

Skrevet

Gutten vår hadde også ca 40 i feber etter 5 mnd vaksinen. Feberen gikk ned etter paracetamol. Men jeg kledde av ham for å kjøle han litt ned, og tilbød pupp OFTE. Viktig å kjenne at de har tissebleier ganske ofte. Se også etter om de virker apatiske/sløve, eller om de er "bare" litt ekstra varme og grinete. Feberen gav seg over natta hos gutten vår (sjekket et par ganger på natta), og siden han eeeeeelsker å ligge ved puppen så lot jeg ham få det han ville ha. Ring helsesøster og/eller lege. Helsesøster sa at de vanligvis ikke får mer enn 39 i feber, men sånne småttiser har jo litt dårlig termostat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...